The Carivall lagi

Assalamualaikum.... sambungan n3 cuti ari tu...
 
30hb, Isnin, 10.30am
kemarin tu buat carian laketown bukit merah, isnin buka jam 12 plak... tak kuaser nak mula mandi tengahari. so pegi carnivall sp lah jawabnya...
 
Tiket sabtu, ahad, cuti sekolah, cuti umum, dewasa RM25 kanak2 atas 90cm RM20. Adam Amsyar tu dah telah lebih 90cm walupun letak atas stroller. hahaha... pejam mata bayar dewasa 3 kanak2 1. ai bawa adik bongsu ai yang suka mengekoq tu...
 
Dulu makanan langsung tak boleh bawa, periksa beg macam orang buat salah ja, so kali ni boleh bawa masuk makanan anda dari rumah sebanyak, sesuka hati korang... ai ni beli nasi lemak siap2 banyak2, bawa roti n sardin tin. siap bawa pembuka tin lagi u... air 2 botol... jenis suka minum air kosong, dapi Adam usah dikata apa, mandi kolam kat rumah pun dia minum air kolam tu, ininkan pulak tempat besar mcm gini... tak larat nak larang...
 
Carnivall ni tak sebesar Laketown or Tambun, tapi sangat sesuai untuk Adam, tempat mainan kanak2 best, kat laketown tak berapa best sebab ari tu pegi besi mainan macam karat ja... lagi pun tekit murah kena dengan tempat dia... Ada juga papan gelungsur untuk dewasa. yang naik en papa dengan adik ai je, ai jaga adam malas nak pegi panjat tangga tu...
 
Ok layan cerita begambar ya....

ini baju kesayangan ai.. kalo perasan baju ni la selalu dibawa mandi kemana2. sebelum ni tak pakai la buat mandi sebab sayang. ari tu mak cucui tercampur dengan kloroq abis dah... so laku cukup2...
 


masa ni tak da sapa mandi... abang kawasan sedang memangtau tempat. ingat lagi dulu, kalo ajak turun tak mau la.. takut la.. sekarang turun terus belum mama letak beg kat atas meja... hahaha sangat teruja. kan kata tempat feveret dia...
 

dah siap semua makan baru si mak turun... sapu apa yang patut.. tadi kat Adam tak sempat nak sapu sebab dia turun terus.. tapi suh dia naik makan sapu kat dia.. tapi malangnya dah berapa melekat kat badan dia...
 


bersama maksunya... dok bunyi cuti sekolah tak pegi mana, nah kakak bawa p jejalan...



bila si mak turun gini la caranya rupanya diperhati oleh en papa lah....
 
jam biru ditangan ai tu kunci peti simpan. dulu ada rm5 rm10. sekarang rm10 terus, boleh ambil banyak kali...
 

en papa betul2 jaga anak dengan baik...  3 kali juga ronda kat air belah bawah tu, tapi tak ambil la gambar takut masuk air...
 


seeeeeeee.. the laksa... mana nak dapat wehhhh tengah2 mandi sejuk2 makan laksa plak... sedap laksa dalam ni... kepada peminat laksa sila jangan lupa beli ya....
 




mata si mak merah, biasa la, air beklorin ni bagi mata wa makin merah la...
 

 
jam 2.30 kami keluar dari carnivall... puas dah budak kacik tu mandi, tu pun tak mau naik lagi, jenuh pujuk.... masuk keta papa bagi susu, tido terus atas riba mama, sambung plak kat rumah....
 

 
tu dia... inilah hasilnya mama bagi pakai SB selepas ko masuk air nak..... mama minta maaf sebab tak pagi pakai baju tangan panjang. kalo ma tau, bagi ja pakai baju tido...
 
masa dalam air akan ada staff mai nak ambil gambar, boleh beli kat kaunter nak keluar nanti. saiz kecik je en papa beli rm10 3r kot. kalo besar sikit rm20.
 
 
Diantara n3 mandi manda yang sempat update hari tu...