Langkau ke kandungan utama

The Carivall lagi

Assalamualaikum.... sambungan n3 cuti ari tu...
 
30hb, Isnin, 10.30am
kemarin tu buat carian laketown bukit merah, isnin buka jam 12 plak... tak kuaser nak mula mandi tengahari. so pegi carnivall sp lah jawabnya...
 
Tiket sabtu, ahad, cuti sekolah, cuti umum, dewasa RM25 kanak2 atas 90cm RM20. Adam Amsyar tu dah telah lebih 90cm walupun letak atas stroller. hahaha... pejam mata bayar dewasa 3 kanak2 1. ai bawa adik bongsu ai yang suka mengekoq tu...
 
Dulu makanan langsung tak boleh bawa, periksa beg macam orang buat salah ja, so kali ni boleh bawa masuk makanan anda dari rumah sebanyak, sesuka hati korang... ai ni beli nasi lemak siap2 banyak2, bawa roti n sardin tin. siap bawa pembuka tin lagi u... air 2 botol... jenis suka minum air kosong, dapi Adam usah dikata apa, mandi kolam kat rumah pun dia minum air kolam tu, ininkan pulak tempat besar mcm gini... tak larat nak larang...
 
Carnivall ni tak sebesar Laketown or Tambun, tapi sangat sesuai untuk Adam, tempat mainan kanak2 best, kat laketown tak berapa best sebab ari tu pegi besi mainan macam karat ja... lagi pun tekit murah kena dengan tempat dia... Ada juga papan gelungsur untuk dewasa. yang naik en papa dengan adik ai je, ai jaga adam malas nak pegi panjat tangga tu...
 
Ok layan cerita begambar ya....

ini baju kesayangan ai.. kalo perasan baju ni la selalu dibawa mandi kemana2. sebelum ni tak pakai la buat mandi sebab sayang. ari tu mak cucui tercampur dengan kloroq abis dah... so laku cukup2...
 


masa ni tak da sapa mandi... abang kawasan sedang memangtau tempat. ingat lagi dulu, kalo ajak turun tak mau la.. takut la.. sekarang turun terus belum mama letak beg kat atas meja... hahaha sangat teruja. kan kata tempat feveret dia...
 

dah siap semua makan baru si mak turun... sapu apa yang patut.. tadi kat Adam tak sempat nak sapu sebab dia turun terus.. tapi suh dia naik makan sapu kat dia.. tapi malangnya dah berapa melekat kat badan dia...
 


bersama maksunya... dok bunyi cuti sekolah tak pegi mana, nah kakak bawa p jejalan...



bila si mak turun gini la caranya rupanya diperhati oleh en papa lah....
 
jam biru ditangan ai tu kunci peti simpan. dulu ada rm5 rm10. sekarang rm10 terus, boleh ambil banyak kali...
 

en papa betul2 jaga anak dengan baik...  3 kali juga ronda kat air belah bawah tu, tapi tak ambil la gambar takut masuk air...
 


seeeeeeee.. the laksa... mana nak dapat wehhhh tengah2 mandi sejuk2 makan laksa plak... sedap laksa dalam ni... kepada peminat laksa sila jangan lupa beli ya....
 




mata si mak merah, biasa la, air beklorin ni bagi mata wa makin merah la...
 

 
jam 2.30 kami keluar dari carnivall... puas dah budak kacik tu mandi, tu pun tak mau naik lagi, jenuh pujuk.... masuk keta papa bagi susu, tido terus atas riba mama, sambung plak kat rumah....
 

 
tu dia... inilah hasilnya mama bagi pakai SB selepas ko masuk air nak..... mama minta maaf sebab tak pagi pakai baju tangan panjang. kalo ma tau, bagi ja pakai baju tido...
 
masa dalam air akan ada staff mai nak ambil gambar, boleh beli kat kaunter nak keluar nanti. saiz kecik je en papa beli rm10 3r kot. kalo besar sikit rm20.
 
 
Diantara n3 mandi manda yang sempat update hari tu...
 
 
 
 
 

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…