Langkau ke kandungan utama

Tahun Baru 2014

31hb
Pepagi dah minta kat en papa "pa kita makan roti canai raqi jom?" so jom la sambutnya... asyik p tak bukak je, so pi kali ni buka.. wahhhhh dari rumah tau dok terbayang2 roti kuah banjir dia.. sedappppp... terangkat... sebelah dia ada makcik jual nasi lemak, yang tu untuk abang busat kita la....
 
 dapppp... tengah taip ni pun dah teliur taw.... huhuhu... nampak banyak kan? dua keping sorang.. hahaha.. makan kenyang sampai tengahari...
 
 tarik bang....
 
muka ralit tengok iklan kat tv... kalo ada tutor tv kompom tak bagun p mana dah.. haha...
 
 tengahari masak ni, gulai ikan bawal mas, bayam ikan bilis, sambal udang... ikan buat untuk malam sekali... senang...
 
Dalam jam 8 lebih kami bertolak dari rumah ke rnr bagan.. kat padang MPSP punya la ramai, yang pelik suma pakai kopiah tudung labuh. rupanya ada UAI mai.. aku tak tau pun. mungkin sebab tak minat kat dia... kalo UKI insha Allah aki p.. hahaha...
 
 maaf gambar sangat blur.... malam, kemera plak tak berapa nak tangkap...
 
wahhhh cam kat ICT dah kan... hahaha... ICT sangattttt
 
 
 so lagi 5 minit jam 12 kami dah kat kedai area rnr tu dah. ramai manusia sungguh....
 
 bunga api sedang menunjukkan dirinya..... sebenarnya Adam suka tengok bunga api, tapi bila meletup depan dia, takut la.... kalo tengok dari jauh mau la... tapi mama papa ada, nasib mood dia ok, cuma tengok sambil diam la... hahaha...
 
hepi..... luv u shayang's....

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…