Langkau ke kandungan utama

Family

Minggu lepas cuti sabtu ahad isnin selasa rabu... sambung degan tahun baru tu... dah tutup acc kat opis lega sikit nak bercuti tapi nanti masuk keja hrmis menunggu la... Plan asal nak luangkan masa dengan anak kesayangan Adam Amsyar... so suami isteri la kena cuti.. kesian dia, asyik dok kat rumah tengok tv je.... tapi tak da la cuti2 keluar negeri dalam utara ja.. memula nak gi cameron, tapi bila difikirkan keaktifan Adam, kami tak pegi, lagi pun mungkin untuk dia tak menyeronokkan.

28hb (sabtu)
pagi bawa dia gi mandi kat air terjur air putih sedang. dengan rumah perjalan dalam 20minit macam tu sebab kena naik bukit... Adam memang suka air, so cuti nak bagi dia seronok... so kena la pegi tempat yang dia suka..
 
 Tu dia abang kawasan...
 
malas nak masak, so membeli belah nasi lemak n kuih2... pelampung sekadar mainan cari tempat cetek untuk dia...

 suka kan... memula malu, pas tu ajak balik tak mau naik...

 en papa ambil gambar mama dengan Adam ja, gambar dia tak da.. hahaha...

 masa turun nak balik ada kolam besar, ada cetek dan dalam, tapi dok bersebelahan. nasib la diorang buang air dalam tu, so takat buku lali Adam ja, mama dan papa dengan senang hati melepaskan Adam dalam kolam... hahaha.. pas tu ajak salin baju tak mau... balik sampai rumah masak makan petang semua pakat pengsan keletihan...

Malam Adam susun blok ni.. hemmm suka susun, pas tu ambil mangkuk2 susun dalam mangkuk plak...
 

29hb (Ahad)
Pagi ada taklimat di Taskka untuk kemasukan 2014. tapi Adam diminta hantar bln 2-3 sebab nak bagi budak2 baru biasa.. nanti tekejut plak depa dengan Adam.. hahaha..

Planing nak gi mandi laketown BM, tapi dah kena pegi taska so tak kemana la... Adam n papa dok rumah tok wan... petang bawa dia ronda naik basikal kat stedium batu kawan.. seronok dia nampak orang main layan2.. sebut "kite" pas tu nak gi ambik... huiii hat orang tu nak oooiii..

 
 
main puas2 balik rumah terus...

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…