Langkau ke kandungan utama

1st day sekolah

Assalamualaikum....

Alhamdulillah... hari ni hari pertama Adam Amsyar masuk Taska Permata Kemas kat sungai kechil.... pagi tadi gerak dia dalam 7.15am, buka baju bagi mandi air suam.. sedapnya tak tekira dia mandi, siap diam lagi.. kalo tak, gaduh la nak berus gigi la ubat gigi la cebok la.... Siap papa bagi pakai baju, kul 7.45am keluar dari rumah.. Taska mula kelas jam 8.00am... tapi hari ni 1st day kul 8.30am pun masih ada yang baru hantar...

tengok la muka budak ni bila kena dok belakang dengan mama, kosyen depan basah tokleh duduk akibat papa jirus keta lupa nak tutup tingkap depan... selalunya depan ni memang untuk bos kecik ni.. ai memang tak mau dah dok depan.. jenuh nak meriba 15kilo nih...

sampai je kat taska, dia sibuk nak ke taman mainan tepi tu... luar pagar belah kiri tu memang tempat mainnan yang selalu aku bawa dia.... cer tengok n3 ni.. clik

1st sekali kena letak buku ni atas meja cikgu... yang ni ibu bapa kena buat sendiri n copy untuk setahun... so cover tu ikut krativiti masing-masing la...

so bila cikgu2 nampak je dia dok nak ke pintu ja, cikgu keluarkan lego2 ni.. ralit la jugak si Adam ni main...

tengok ape tu Adam? dia dok perhati nak doctor sorang ni, maknya dah balik, anak dia nangis dekat 15minit la non stop.. jenuh cikgu tu pujuk... Adam ni sampai kedut kening dok dok tengok kat budak tu tak henti nangis... aceli Adam tak pernah dengar rasanya budak nangis panjang tu.. naik rimas ja dia...

so, dalam 8.30am ai n en papa tinggalkan Adam bersama cikgu2 n kawan2 kat taska.. petang 5 lebih baru ambik dia...hemmm hope dia ok la...

bukan risau sangat, cuma terfikir, ok ka cigu dengan dia, dia ok ka kat sana, cikgu larat tak dukung/layan kerenak anak aku ni.... hemmm sampai en papa sms la "suk teringat kat adam ke?" ofcoz la kan... hemm bila fikir balik, anak kita teruk tapi ada yang lagi teruk, so positif je la yer... tak sabar nak jumpa Adam petang ni....

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…