Langkau ke kandungan utama

1 n 2 n 3

Assalamualaikum... Hari ni Adam Amsyar hari ke 2 ke Taska... aku gerak dia jam 7pagi, hari ni dia macm nak bebai/marah ja sebab dia ngantok. mandi air suam terus diam... tadi sampai2 taska je, turun keta dia nak jalan ke lain bukan mengarah ke Taska.. hemmm dah macam tak mau je nak ke Taska... hai la anakkk jangan la buat mama papa macam ni.... aku minta en papa dukung bawa ke taska. sampai kat pagar dalam, dia buka kasut n letak balik kat tempat kasut dia kemarin... wahhhh rasa hebatnya anak aku.. tempat kasut siap ada nama sorang 1 tau.. yang bestnya betul dia letak walaupun ada tempat kosong lain... Alhamdulillah perubahan yang positif sayang....

Tadi sempat jugak sembang dengan cikgu aishah, katanya kemarin dia jaga Adam. sepetutnya cikgu zaiton yang jaga untuk budak 3 tahun ni, tapi dia kata Adam ni kena seorang cikgu kontrol dia sorang sebab Adam suka berjalan merata. menroka setiap sudut taska.. pas tu pen/pencil/kaler memang tu ja mainan dia.. kemarin memang cigku bagi dia kertas ja... cikgu tu cakap lagi Adam ni memang lambat n berat mulut, tapi berkemungkinan cepat/pandai menulis & membaca awal... firasat cikgu la.. kalo diizinkan Allah alhamdulillah la kan...

So semalam dia ni kalo bawa keluar tab memang la kena bagi kat dia, kalo dah jemu baru dapat kat aku... tapi rasanya tak pernah dia jemu... Semalam bila dia buka ja kat game mewarna dia terus tulis ni.....


pas tu aku padan minta dia buat lain...

dan padam lagi...


Hasilnya!!!! Ya Allahhhhhh sangat teharu... aku n papa hepi tepuk tangan tak berhenti... tak sia2 aku dok ajar dia dengan tab n black bord kat dia.... hepinya.... tq Allah....

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…