Langkau ke kandungan utama

Anak kus...

Assalamualaikum.... hummm kemarin masa lepas balik makan kat hotel sri malaysia dapat sms miss call dari cikgu Adam.. aykkkk kenapa pulak la ni... "Adam demam" dah agak dah sebab malam tu dok bunyi kahak n tido pun asyik terjaga ja... so yang paling dekan dengan Adam adik aku la, dia gi ambik..

Masuk dalam taska ja dia nampak adam longlai tak larat... so bawa balik rumah, mak aku buat nasi kat dia.. "Ya Allah habis sepinggan ila" mak aku cakap bila aku sampai rumah.. pas tu nampak Adam ceria ja...

Ok, Adam di taska dah masuk hari ke 4, dan 3 hari itu selepas balik Adam memang macam orang kelaparan.. hari 1st balik ja dia ngunjut nenen tak mau lepas, Adam kalo macam ni memang dia lapar. aku bagi goti 2 keping + air sirap, makan roti mcm tak nampak nasi sehari okeh.. Ya Allah apa dah jadi dengan anak aku ni.. sama jugak balik hari ke 2 dan ke 3...

Sebenarnya Adam ni kalo time makan kena tunggu, tak pun kena ikut ja dia pi mana, tapi dia still makan. rasanya bila taska pagi pingan nasi untuk dimakan dia blah terus kot or tak mau makan, sampai la kelaparan... hemmmmm nampak gayanya untuk 4 hari ni memang aku kata taska ni fill bab makan Adam... kalo budak yang pandai cakap+minta aku ni no hal sangat la... Adam tak pandai cakap kan... so nampak gayanya aku nak kena stop untuk hantar Adam kat taska... tahun depan la bagi cerdik sikit...
ini dia budak yang demam tu..

papa lepas rindu kat anak dia sementara tunggu p KL

ini la hobi dia... lukisan semalam..


Semoga cepat sembuh sayang...

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…