Langkau ke kandungan utama

U Mobile Unlimited Mobile Internet

Test-driving U Mobile’s Unlimited Mobile Internet Prepaid Plan


U Mobile is Malaysia’s award-winning, fast-growing telecommunications provider. Its forte lies in offering tremendous value on top of great service. One of its key strengths is in the realm of prepaid plans.

I’ve been a U Mobile prepaid user for less than a year (and now also postpaid broadband user), using the Unlimited Mobile Internet plan (only RM28/month) with a BlackBerry Internet Services rider on top of the main plan.  I’ve been impressed by overall service and the nice extras that come with the prepaid plan.
The Real ‘All-in-One’
U Mobile’s prepaid plan is the only true blue ‘all-in-one’ plan where a user can really have it all. What does that mean? It means free calls, free SMS, unlimited mobile internet (500MB up to 42Mbps speeds), free roaming to Singapore, special bonuses & privileges, great coverage and flexibility.
The free call promotion is pretty awesome. I get to make free voice calls within the U Mobile network with absolutely no limit to the amount of friends or family. It is time-based where free calls are time between 00:00am to 6:59:59pm. This is of course subject to a Fair Usage Policy of 60mins a day. Calls during peak hours from 7pm – 11.59pm are chargeable at a low rate of RM0.03/30sec.
Gift for speed demons
One aspect of U Mobile’s service that I enjoy most is the data speeds. Unlimited mobile internet connectivity of up to 42Mbps every day, for less than RM1 per day. I get great latency and consistent speeds every where I go. Important for checking and replying emails on the go, updating social networks, uploading and downloading pictures and files. Hit your quota? Don’t worry, just credit RM10 and get a ‘boost’ of up to 3 days with unlimited speeds.
Rewards, rewards, rewards
I haven’t claimed any of my rewards as a U Mobile customer yet, but know that the U Mobile prepaid customer can enjoy discounts, vouchers and exclusive packages with over 60 merchants in over 800 outlets nationwide. This includes well-known brands like Starbucks, Boost Juice, Kenny Rogers Roasters and Purple Cane Tea Art Centre & Restaurant. Subscribers can also enjoy up to 50 percent discounts off rack rates with Berjaya Resorts nationwide. Nice.
What’s also great about U Mobile’s prepaid plan is flexibility. The plan offers longer validity period of up to 90 days, as opposed to 30 days offered by other operators.
Here’s an overview of U Mobile’s prepaid plan offerings, and rate comparisons.



I’ve ‘converted’ some friends & acquaintance to U Mobile and they’ve been happy customers so far. Since it offers a cheap to run prepaid plan, there really is no harm in trying. Here are some locations where you can grab your prepaid starter pack. Or be like me where I placed my order online and had the pack shipped to my address.

No hassles. Exactly what a prepaid service should be

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…