Langkau ke kandungan utama

SIL wedding

Salam korang.. rasa macam lamanya aku tak hadap blog kesayangan aku ni. minggu ni bz siket. adik ipar (farah) aku kawin 27/11/2011 ahad. en papa pun sangat la bz, cuti dari hari khamis lagi. terus nampak 'kegelapan' sebab dok kat panas semedang. dari kul 7 pgi sampai ke tengah pagi baru sampai rumah. nasib isnin cuti.

Akad nikah pagi 27hb tu kul 9am. kejadian plak! si PAK HANDAM dari ROMZY yang bernama G buat hal pepagi buta. farah sepatutnya akad nikah kul 9 n kena ada kat masjid kul 8.30am. kul 8 si G ni aku kol baru bagun tido. layan skip kejab k.

aku:pukui berapa nak mai ni?

G:sat ni kami pi la....

aku:sat ni? la pukui 8. akad ku 8.30(aku muhung dia) atu nak sampai pukui brapa? (nada marah)

G:ya ka.. sat kami baru nak kuar.

So sampai rumah metua aku 8.30! korang rasa apa? pihak lelaki dah siap tunggu. metua aku muka kelat dah. aku la tukang bagi cool balik.(aku ker) so dah satel, nampak farah sangat cute dengan jubah itu. smpai masjid kul 9.10, duduk je si farah ni kadi terus akad. fuhhh memang cepat sungguh. sebenarnya kadi janji, kalo tak mai kul 9, kul 4pm plak kena akad. nasib la dia tunggu.

Dah satel, si G ni sepetutnya makeup balik n siapkan farah, korang tau? diah hilang! hp tinggal kat rumah metua aku! sangat sangat sangat @!$%&* dah la mai lambat. si biras aku (laki pun panggil biras kan?) tak siap sempurna, sampin dengan tengkolok tak dipakaikan, malah biras aku siap sendiri. sian sangat kat dia. pas tu time kat meja makan pengantin dah duk elok, si syira (orang romzy yang baik) mai nak pakaikan sampin & tengkolok.

1 je aku nak pesan kat korang yang mana nak abik dibawah butik ROMZY, kalo dah nama G, jangan ambik la kat dia. betul ni aku pesan. syirah ok, sebab adik aku pernah keja dengan romzy, so dia tau yang mana ok or tak.

Layan pic bergambar kay...

de pelamin @ meja makan
bilik, sangat cute, tapi kepada sesiapa yang nak pakai ROMZY, untuk pengetahuan anda, CADAR tidak disediakan! so my sil kene beli sendirik!

ai bukan mak handam hokeh...

sweet kan..

we de laki binik mengunngu dalam kereta nak eskot pengantin family lelaki

santek tak? tudung... wakakakaka.. my ist fareeda by my asben.

wakaf made by abglong & en papa

we, sedang tengok kemera AZZAHARRY!!

Adam baru bagun titot, tak da gambar la dengan dia..





(^_^)


Untuk Farah Alwani & Zakwan, kakla, amcik & Adam amsyar mendoakan semoga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki & semoga kekal dunia dan akhirat.

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…