Langkau ke kandungan utama

S h u k m a m a

Salam uols... rasanya lama aku tak hapdet blog ni (padahal bari brapa hari jek). tak banyak sangat cita. tapi nak update sikit kehidupan bersama Adam Amsyar. Alhamdulillah, awal bulan 11 Adam dan pandai bertaktih tanpa bantuan. sekarang ni leh siap lari lagi bila nampak aku dari jauh.

Petang-petang selalu makcik (adik aku) 'kena' bawa dia pi ronda-ronda naik moto. pantang dengar bunyi moto je cepat ja dia lari ke pintu. bila time aku balik keja, aku selalu nyorok kat belakang dia, pas tu toleh, senyum dah terus cari papa kat belakang aku plak. pas tu kena la bagi pakai kasut, bawa pi ronda-ronda jalan kaki dalam kampung. sonok ronda dalam kampung ni. kalo rajin aku, papa bawa Adam meronda naik moto plak.

Kalo bawa ke Taman mainan dia la yang paling seronok sampai naik buaian pun lali nak tido. naik kuda sampai senget ponggong. gigi dan ada 4 atas 2 bawah. sejak suka makan masak piandang mak tok gigi pun dah kuning. Alahamdulillah. time nak gosok gigi dia mau jugak. tapi cepat suruh kita dah. pada hal baru 2x gosok.

Ahad ni sil aku nak kenuri. so papa sangat sangat sangat ke'bz'an. aku oun faham. cuma aku tak berapa untuk 1-2 hari ni. anak aku suka main tangga, rumah metua aku tangga tinggi. pas tu nak ke sana sini cari mama. so aku ambik keputusan pagi kenuri baru aku pi. kalo pi nak tolong tak boleh nak buat apa pun tak guna jugak kan. so photong yang bertanggungjawan, my luv photong je, mr azzaharry... tq en jerry.. ok, kalo ada pic dia update kat fb nanti aku tempek kat sini k...

Jumpa minggu depan n aku kat sini nak ucapkan selamat tahun baru MUHARAM 1433. semoga tahun ni, azam aku dikecapi.. amin...

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…