Langkau ke kandungan utama

kisah akhir gigi bogsu


peace be upon u...
aku hepi sangat kemarin... dah cabut gigi bongsu.. hoyeh-hoyeh... nak tau apa cita?
malam 4hb mula jam 10 gigi bogsu yang sakit dari bulan 12 makin menjadi sakitnya.. tak boleh nak tido, bila boleh tido terjaga plak kul 1 berdenyut, sakit yang aku tak pernah rasa macam tu. sampai kul 3 aku menanggung sakit sambil tiyak huhuhu, hubby pun tengok aku kesian jek, dia pun tak boleh tido, tapi kalo dia berjaga pun tak boleh buat apa jugak. melarat sakit sampai kul 4 pas tu tertido sambil meniarap, itu saja posisi yang boleh tahan sakit & tertido dengan airmata dah hingusan :P
bagun tido kul 6.30 dan2 tak rasa apa dah, sakit gigi tu macam 'ambik tauk buang' (bahasa utara) memang tak rasa apa dah. tapi dari semalam aku bertekat nak pi klinik gigi kat hospital parit buntar. so siap gi hantar hubby gi kerja, balik kg gi klinik dengan mak..
sampai jek (dalam hati tu nak chek jek sok lusa la kalo nak cabut) doc panggil je chek sikit dia tanya
doc : kenapa?
aku: nak cabut gigi tu la doc, sakit sangat 2 malam ni.
doc : dah berapa bulan baby?
aku: dah cukup 3 bulan (dengan semangatnya)
doc : ok. (sambil senyum tengok aku, dia mitak apa tah kat misi)
aku: emmmm buat apa doc?
doc : nak cabut la, sakit kan (senyum lagi)
aku: cabut? sakit dak? (aku dengan muka pucat + tangan sejuk)
doc : tak lah, masa cucuk je
aku : (baca bismillah banyak2 dalam hati)
dah cucuk ubat kebas dia suh aku "rest kat luar, jangan balik plak." ish ish memang la tak balik tapi masa aku pi kat mak aku tu mengeletar sbb seumur hidup tak pernah kena cabut gigi kat klinik. -.-"
gi toilet dulu, takot sat ni teborai masa cabut gigi.. hehehe... masa ada ubat kebas tu rasa gusi beso 2 inci, tapi tak beso pun... doc pun panggil.
doc : kita cabut na
aku: aku (sambil gemgam tangan ketar)
doc :ok kalo sakit bagi tau doc yer
dalam playar tu krek 3 kali sakit dah
doc : sakit ke?
aku : a ah (sambil jari dia dalam mulut aku)
dia suh nurse ambil ubat kuat 1 lagi, dia enjet je aku tak rasa apa dah sbb dah ada ubat kepas. pas tu mula la operasi mencabut gigi bongsu atas kanan aku.
kepala aku nurse pegang, 3 kali tarik dengan playar, 2 kali tekan ngan benda apa tah, ambik playar lagi 3 kali terus dia tarik keluar.
doc : ok dah abis
aku: ha? (sambil ada cakap dalam mulut aku)
doc : nih (sambil tunggu gigi aku yang dah cabut)
aku: (cepatnya tak terasa pun)
doc : nak tengok gigi? nak bawa balik?
aku: nakkkkk
doc : ok ambil, tengok puas2 kat rumah...
aku: ok, terima kasih banyak2 doc (sambil senyum memanjang)
aku kuar terus dengan dibekalkan panadol 2 biji+kapas 3 keping. pi kat mak je aku qenyeh sambil tutup mulut, aku kata dah, mak aku tekejut kata cepat. dok sat, laki aku kol plak sibuk tanya binik dia... risau la katakan..
alhamdulillah semuanya dah selesai, azab yang ditanggung sebulum nikah dah selesai kemarin. alhamdulillah memang tak rasa sakit pun, rasa gerak2 ja, doc tu pun nampak profesional jek buat, dah la cute suka buat lawak, sembang kita macam kawan2 jek... tq doc...

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…