Langkau ke kandungan utama

Cerita Raya

Assalamualaikum... cerita raya tahun ni tak berapa banyak. lagi pun tak bejalan mana sangat disebabkan masalah yang tak dapat dibendung... huihuihui... tapi nak kongsi cerita pergi beraya...

raya ke berapa dah tak ingat, pegi rumah rakan sekerja en papa kat sungai acheh. sekali dia jamu nasi putih... tekejut jugak sebab mai nak ziarah beraya je... sekali ada gulai ikan senangin, masak lemak labu, ikan goreng, ulam n yang paling best sambal belacan bersama TEMPOYAK!!!!!!!! fev makkkk.. cam nak menangis ja tengok menu ni sebab lama dah tak makan tempoyak dengan sambal belacan... gulai pulak sebiji macam gulai mak dekat rumah... nak tambah juga tapi si Ammar Rifqi ada kat mak tuan rumah, kesian pulak dok tengok jaga si adik tu. last ayat bagi kat en papa "makan sedap tapi tak puas..." hahaha.... boleh macam tu...


Dah masuk keja pegi 'open ofis' JPS SPT, ni ja yang sempat pegi sebab masa Penang punya tak pegi ada hal... 

tengah tunggu bas berhenti... hahaha.. tak lah...

yang bestnya depa semua masak sendiri... ni menunya...

si wati ni nak tiru Ammar Rifqi letak tangan dekat pinggan..

ni paktongko fev. paklong ni kalo buat mesti sedap...tak jemu makan...



kengkawan seperjuangan saya...aceh ceh...

Pas tu ofis pulak buat 'open ofis' tapi tak banyak gambar ada..almaklumlah kan tuan rumah...

dengan kak su, tengok belakang tu, last minit punyaplan nak buat cabutan bertuah...



sedap.... 2x p ulang ambil...

tu tangan budak tu lagi... hihihi...

ni ice cream special edition punya...

ni ja gambar yang sempat ada..hihi


alhamdulillah... ada juga rezeki anak mama..hihihi....

last jumaat lepas pegi PDK Harmoni punya tempat Adam Amsyar belajar...
tengok la budak hensem ni.... mula ok, dah ramai orang tak berapa selesa nak duduk...

kat sini pun depa oder paklong punya paktongko.. abam makan beselera...

ok... tu ja yang dapat kongsi makan2 rumah terbuka... jumpa lagi...

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…