Langkau ke kandungan utama

Carnival SP lagi....

 Assalamualaikum....

9 Syawal bawa anak2 pegi mandi manda kat carnival SP. kali ni 1st time la Ammar Rifqi jejak carnival. baru baik selsema batuk, nak jadi cerita keesokkan harinya dia demam... huhuhu.. panas agaknya, mama pun betul sangat tak pagi dia pakai topi. ingat ye kengkawan, kalo nak bawa anak kecik mandi tempat terbuka bagi pakai topi sebab diorang sangat sensitif....

Kul 8.30pagi dah bertolak dari rumah. kali ni bawa maksunya.. tiket dah naik harga ya. Dewasa RM30 budak RM25. Adam Amsyar dapat RM16 sebab dia sangat istemewa....

tak sabar nak bagi adik mandi air...


kami suka pegi awal masa pintu baru buka, tak ramai orang, tempat pun suka hati la nak pilih. kali ni pegi en papa bawakan kemah sebab senang nanti nak menyusu adik n bagi dia tido. lupa pulak nak ambil gambar kemah.

kazrul's familia



Adam Amsyar biasalah dia, memang teruja sangat la dia... siap berani naik gekonsor tinggi tu... naik p la 10x tak jemu, tapi orang yang teman la penat... lepas ni kalo p lagi kena jaga dia betui2 sebab dia dah biasa, nanti dok buat kepala sendiri.


adik pun best dia, siap nak berangkak sendiri lagi kat tempat cetek. tapi yang ni lagi kena jaga, mata tak boleh lekang tengok dia.

balik pengsan semua, masa ni aiolls pun tido tak sedar maksu ambil gambar.. berat la kepala anak mama dok tanggung kepala mama..hihihi sowiiii

gembira hati mama papa tengok anak2 hepi... 

ini tips ya kepada ibu bapa yang nak bawa anak keluar kemana2 or pegi mandi waterpark.

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…