Langkau ke kandungan utama

Adam Amsyar pic....


Assalamualaikum...
 
Lamanya rasa tak update blog... tuan blog bz + malaz... boleh cen tu???nak update tentang anak sulung sorang ni.. tahun ni masuk 4 tahun la walaupun besday dia bulan 9 nun...
 
Bermula minggu lepas juga Adam kami hantarkan dia di tempat baru di taman seri acheh (PDK Harmoni) untuk kanak-kanak istimewa or OKU.
 
Bila sebut OKU kenapa ek orang rasa lain? macam ni la, bila kita dah anak, adik, kakak, abang atau sedara yang OKU baru kita tau apa rasanya kan.. so pekakkan ja telinga... ada ramai lagi yang memahami kita...
 
Adam Amsyar di sana atas hati yang amat terbuka dari kami sebagai mama papa dia... semua orang nak yang terbaik untuk anak kan... beritu juga kami... walaupun terpaksa korbankan masa Adam kena bagun awal, tinggal dan ambil dia semula jam 12, itu semua demi kebaikan...
 
Cikgu Mahani (owner PDK Harmoni) pernah bagi tau yang ada budak sindromdown dari kecil yang tak boleh berjalan langsung yang hanya meniarap, sekarang sudah mampu berjalan seperti budak normal. dia duduk di PDK dari umur setahun, sekarang tak silap 5 tahun kot.... bangga kan...
 
Ada juga budak2 autisme macam Adam dalam 2 3 orang kat situ. cikgu pun ramai... so kami suami isteri sangat tertarik untuk hantar Adam ke sana... tapi nak hantar kena ada kad OKU. Adam tak da lagi kat OKU tapi sekarang dalam proses permohonan nak jumpa doktor... kad ni kami minta tujuan utama nak bagi dia masuk PDK sebab wajib ada kat OKU... Pas tu PDK tidak kenakan apa2 bayaran untuk ibu bapa sesen pun.... sangat bagus kan...
 
 Adam tulis "HAPY BESDAY PAK SU" kat pak su yang sayang sangat kat dia sampai mai cari kat rumah...
 
lukisan ni ada kat dinding bilik... nampak macam Allah kan...
 
ok, bunga kiri mama lukis, pas tu terus dia lukis yang kanan tu... sangat teruja.. cepat sungguh dia belajar.... 
 
 sekarang kalau hari cuti bawa dia main layang2 kat stadium batu kawan.. angin kuat... best...
 
 Adam ni tak mau makan lauk2 lain. so ari tu teringin nak makan buger kfc, minta papa beli peha ayam kat dia.. memula dia makan yang rangup ja... tapi pas tu, Alhamdulillah dia makan banyak...
 
 sekarang ni Adam masih mengikuti terapi di Hospital Sungai Bakap...
 
 ari tu mama belikan dia mainan masak2 ni.. memang dah lama cari yang ada set macam ni.. nak ajak dia main.. ini sebenarnya terapi juga tau.. ramai sebenarnya yang tak tau...
 
 
 gambar atas ni 1st time bawa dia gi PDK, tengok la keaktifannya.... hai la anak... meh nak cita sikit, hari 1st hantar dia mama menangis sampai sedu2 hokeh.. sebab masa hantar nak pegi dia lari kot tingkat PDK tu... mesti dia rasa macam mama papa nak tinggalkan dia.. tapi tak ye sayang... mama papa love u so much....
 
 bila ambil gambar dengan maksu macam ni la gaya dia...
 
fresh pica.... tadi kat rumah mak tok baru balik dari PDK... alhamdulillah.. cuma bab makan dia boleh tahan perut tak mau makan.. minum air ja cikgi cakap... hai la sayang... nanti ma bagi Adam bekal k...

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…