Adam Amsyar pic....


Assalamualaikum...
 
Lamanya rasa tak update blog... tuan blog bz + malaz... boleh cen tu???nak update tentang anak sulung sorang ni.. tahun ni masuk 4 tahun la walaupun besday dia bulan 9 nun...
 
Bermula minggu lepas juga Adam kami hantarkan dia di tempat baru di taman seri acheh (PDK Harmoni) untuk kanak-kanak istimewa or OKU.
 
Bila sebut OKU kenapa ek orang rasa lain? macam ni la, bila kita dah anak, adik, kakak, abang atau sedara yang OKU baru kita tau apa rasanya kan.. so pekakkan ja telinga... ada ramai lagi yang memahami kita...
 
Adam Amsyar di sana atas hati yang amat terbuka dari kami sebagai mama papa dia... semua orang nak yang terbaik untuk anak kan... beritu juga kami... walaupun terpaksa korbankan masa Adam kena bagun awal, tinggal dan ambil dia semula jam 12, itu semua demi kebaikan...
 
Cikgu Mahani (owner PDK Harmoni) pernah bagi tau yang ada budak sindromdown dari kecil yang tak boleh berjalan langsung yang hanya meniarap, sekarang sudah mampu berjalan seperti budak normal. dia duduk di PDK dari umur setahun, sekarang tak silap 5 tahun kot.... bangga kan...
 
Ada juga budak2 autisme macam Adam dalam 2 3 orang kat situ. cikgu pun ramai... so kami suami isteri sangat tertarik untuk hantar Adam ke sana... tapi nak hantar kena ada kad OKU. Adam tak da lagi kat OKU tapi sekarang dalam proses permohonan nak jumpa doktor... kad ni kami minta tujuan utama nak bagi dia masuk PDK sebab wajib ada kat OKU... Pas tu PDK tidak kenakan apa2 bayaran untuk ibu bapa sesen pun.... sangat bagus kan...
 
 Adam tulis "HAPY BESDAY PAK SU" kat pak su yang sayang sangat kat dia sampai mai cari kat rumah...
 
lukisan ni ada kat dinding bilik... nampak macam Allah kan...
 
ok, bunga kiri mama lukis, pas tu terus dia lukis yang kanan tu... sangat teruja.. cepat sungguh dia belajar.... 
 
 sekarang kalau hari cuti bawa dia main layang2 kat stadium batu kawan.. angin kuat... best...
 
 Adam ni tak mau makan lauk2 lain. so ari tu teringin nak makan buger kfc, minta papa beli peha ayam kat dia.. memula dia makan yang rangup ja... tapi pas tu, Alhamdulillah dia makan banyak...
 
 sekarang ni Adam masih mengikuti terapi di Hospital Sungai Bakap...
 
 ari tu mama belikan dia mainan masak2 ni.. memang dah lama cari yang ada set macam ni.. nak ajak dia main.. ini sebenarnya terapi juga tau.. ramai sebenarnya yang tak tau...
 
 
 gambar atas ni 1st time bawa dia gi PDK, tengok la keaktifannya.... hai la anak... meh nak cita sikit, hari 1st hantar dia mama menangis sampai sedu2 hokeh.. sebab masa hantar nak pegi dia lari kot tingkat PDK tu... mesti dia rasa macam mama papa nak tinggalkan dia.. tapi tak ye sayang... mama papa love u so much....
 
 bila ambil gambar dengan maksu macam ni la gaya dia...
 
fresh pica.... tadi kat rumah mak tok baru balik dari PDK... alhamdulillah.. cuma bab makan dia boleh tahan perut tak mau makan.. minum air ja cikgi cakap... hai la sayang... nanti ma bagi Adam bekal k...