Langkau ke kandungan utama

Tudung

Hi korang.. saja nak kongsi pengalaman aku mencari tudung last munite 2 hari lagi nak raya! sebelum tu kunun nak pi cari kar parit buntar la, tapi sekali tak pi pun. lagi pun kat parit buntar banyak tudung yang auningnya keras. aku plak malas nak pakai shawl, main dengan anak yang suka tarik tudung ni susah jugak bila pakai shawl susah la.


Akhirnya aku dengan kak aku (bertemankan anak-anak) & en papa (peneman ku yang setia). sampai c4 pun dah 6 lebih, sempat jugak aku cari tudung ala RCW yang aku taram dari tahun lepas. 23hengget je. ok la, iner aku pakai yang lama, saving la sikit khen. ha yang kat bawah ni aku beli kat depan kauter pertanyaan c4.




tudung yang ke2 ni, memang sangat susah nak cari. bukan tudung ni, warna kelabu, yang ada memang la aku tak bekenan, bila test kembong sana sini. ada yang kemek la. last aku capat kat laki aku nak try tengok kat bandar perda kot aa yang bekenan. dalam c4 tu aku tak tau la berapa kali aku dok pusing sampai orang kedai dok buat dek jek. last aku pusing kat area kedai emas ada gak aku jumpa tudung yang bekenan la jugak dari yang lain. yang ni sampai 50hengget. nak tak nak aku nak la jugak, nak bejalan pun tak larat dah sebab baru pas hantam nasi brani 1 pinggan. ni dia!!!




ok kan? ok kan? ada sorang tu cakap kat kak aku (dia pun pakai tudung macam aku warna biru, tengok pic kat n3 bawah) kata tudung kak aku macam curtain!! kak aku tak serbula terus, cuma dia kata ni fesyen.. sian kat kak aku. kalo orang tu kata kat aku siap la kena seboq. Jahat tak mulut aku?

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…