Rabu, 28 September 2011

Adam Sakit

Salam.. rasa macam lama aku tak update blog aku. memang tak da mud. sebelum ni bz prepair barang-barang tuk birthday Adam Amsyar tup-tup 24hb 2.30am, time tido aku terkejut bau macam benda masam. aku toleh sebelah, Ya Allah, anak aku dah muntah. kalo lambat lagi aku toleh tah apa jadi la dengan anak aku. memang bayak dia makan nasi n sup daging yang aku bagi semalam. so aku & en papa cucikan dia. lama sikit selang 2 jam dia muntah lagi dan muntah lagi selang 2 jam.

pic sebelum tido, dia hepi je main dengan abang dani.


Korang tau, aku ni buta perut ke tak "lupa" nak bawa dia ke klinik @ hospital. kat kepala dok teringat kenuri dia ja... pagi aku kalut ambik sarapan, ambil kek la macam-macam lagi. lepas tu dia kena cirit-birit nin stop. 2-3 jam sekali cirit & muntah. kesian sangat. dia pun memang tak da mud time party dia tu... time potong kek plak dia mengantok sangat terus nagis..

Betul2 hari jadi dia tu bukan perangai dia, dia ceria sangat, disebabkan tak sihat dia jadi letih.. sori sayang. lepas tu malam dia demam, lepas satel party dia aku bawa ke klinik perdana kat Nibong Tebal. Anak aku kemungkinan keracunan makan disebabkan LALAT yang bayak. ya, memang banyak sangat lalat kat kawasan aku sebab SPS banyak tempat ternakkan ayam. so banyak sangat lalat. doc pun ada cakap 90% pesakit datang disebabkan sakit yang sama. Adam dapat ubat masuk montot untuk muntah.

So makan ubat 2-3 hari dia ok dah cuma cirit jek yang dok ada. kemarin aku terpaksa eEL sabab aku nak full susukan adam, tak mo campur sebab berkemungkinan sebab Adam minum susu fomula dia lagi cirit..

maktok sedang tuamkan peut Adam yang kembong.
nampak susut anak aku ni...

Alahamdulillah, sepanjang aku dok dengan dia semalam, makan pun dah mau sikit, cirit pun dah hilang, demam pun dah baik. janji kita sebagai ibu pada kena displin makan ubat secara yang betul...