Langkau ke kandungan utama

Adam Amsyar 1st Birthday Party

Akhirnya tercapai jua hajat aku nak buat party besday kat anak sulung aku ni... Alhamdulillah semua berjalan dengan cancar, cuma Adam je tak sihat. Apa pun jutaan tima kasih buat mak, abah, papa, kakak, adik-adik, abg wan, mertua n kak ani sudi memasak & bertungkus lumus menjayakan besday Adam & Danish. tak lupa juga makcik-makcik kampung Sungai kecil.

Layan cita bergambar dibawah ni yer...

besday boy!!!

sory yer gambar danish tak da kat kemera aku, ada kat kemera mama dia.. :)

deko by en papa
deko luar yang kurang siap lagi.. kekeke..

antara menu, yang tek sempat ambik lemang, nasi impit, kuah kacang,tepong talam, kuih bakar, bihun sup.

nak tau cita tak? separuh dari apam dot yang aku oder jatuh tengah jalan. bukan salah aku, orang yang buat apam tu yang bagi jatuh. hemmmm.. cuai kan..

tara!!!! kek khas buat anak-anak ku tersayang. tercapai jua impian aku nak letak babytv kat kek 3.5kg nih. kekeke..

sangat puas hati...

time ni besday boy baru pakai baju, tadi ada muntah sikit.

mak aku buat baca yasin dari makcik-makcik kg. untuk arwah-arwah... alhamdulillah 30orang datang membaca yasin.

atie yang datang jauh dari ipoh mali.

cute girl... putri tak lepas pakai spek barbie tu...

ok, masa dah sampai. tapi dah nagis dah anak-anak aku tak mo pakai beday hat. time ni sebenarnya Adam sangat-sangat-sangat kemengngantukan..

so dah nagis, "ok mama buang" muka mama memang dah macam hujan. peluh mencurah-curah. makeup pun dah tak sempat. so abaikan muka puan mama yang macam hujan itew...

fuuhhhhh... adam tak fuh sebab futin ada kat mulut, so mama & papa tolongkan.. kekeke...

time ni Adam tengok je kek dia "macam pernah ku lihat katun ini, tapi dimana ya"

dah tak da mud anak aku tu. terpaksa letak pisau tepi.

we.. *_-

danish family

minta pertolongan maktok jugak la nampaknya. time ni aku dok kat watie n atie, Adam aku letak da atas riba terus tido, memang la dia mengantok seseangat.. sory sayang...

en papa n bff

atie, mak gajah, putri & watie

laki binik yang tak berapa nak betul.. kekeke...

depa nak balik dah... tqvm sudi datang ya...

kak anum, kak angkat aku time sekolah dulu merangkap kawan baik kakak aku.

Adam baru bagun tido. ada nampak muka kesegarang sikit.

pozing lagi

dan lagi

lagi lagi...

hadiah adam & Danish

Adam punya, tqvm ya kepada watie, atie, kak ida, nurul, liza, kakak, adik irah, maktok, sani,ata & yang lain sudi memberi hadia yang bermakna buat Adam Amsyar.

khas dari aku.. kekeke.. keta baru Adam.. yang PS punya aku hadiahkan kat Danish...

alhamdulillah nasib dia suka...

~TAMAT~

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…