Rabu, 10 November 2010

PREGNANCY MOMENT CONTEST -> 22/11/10


T&C:
1) b my follower (mesti tiga2 ni tau)
DONE
2) link my blog (mesti tiga2 ni tau)
DONE
3) copy entry n banner kt atas tu kt blog u all,
DONE
4) letak tajuk PREGNANCY MOMENT CONTEST -> 22/11/10
DONE
5) letak gambar u all tgh pregnant (xde had, bebas, tp jgn la byk sgt)
DONE
6) buat skit summary cterkan pengalaman u all dr 1st dpt tau pregnant n smpai la deliver baby (xde had perkataan, bebas, tp jgn jd buku cerita/novel dah la)
DONE
7) tag 3 org kawan utk same2 join contest ni
DONE
8) send blog address u all ke emel idaman3s@yahoo.com
DONE
9) jgn lupe emel skali nama, address n no.hp utk urusan memilih pemenang...
nk send kt sms pun bleh, 0178252466
DONE
-
BERMULA!!!

aku pertaruhkan 2 gambar dibawah, sebab gambar-gambar ni memang mempunyai kenagan manisnya...

MY SUMMRY

Punya tak sabarnya aku nak pregnant, after 2month aku dapat rasakan badan cam sakit-sakit jek, breast rasa tegang sentiasa, rasa cam mai peyed, tapi tak, dah 2 month tak datang bulan. so apa lagi, buat UPT. dengan serta merta double line naik dengan terangnya! Alhamdulillah.

Sepanjang mengandung 10 bulan 2 hari aku tak da alah langsung, malahan aku suka makan. tapi susu tak pernah aku tinggal. untung tau minum susu tegah peknen, tulang baby pun kuat... Ada 1 time yang free kami gi buat fhoto shoot dengan azzaharry. best sangat, kenangan yang teristimewa...

Detik sakit!!! lingkungan jam 3am 16/08/2010 tengah tidur bawah perut aku sakit, macam nak cirit, sebab petang tu aku sakit cam ni jugak+cirit teruk. pi toilet tak membuang pun, tapi aku ambil tisu lap tengok ada darah, tapi warnanya ceroi jek. sakit 15minit sekali. tapi sakit yang boleh tahan. mai kul 4am bertambah sakit, so aku, mak, hubby siap2 & terus ke hospital. check tengok dah terbuka 3cm, so kena tahan wad la.

Petang 17/08/2010 dalam kul 4.30pm aku dihantar ke LB lepas check dah 5cm. sampailah pukul 10.30pm makin sakit baru 7cm, tekanan darah aku dah naik, so hospital sini tak da pakar aku terpaksa dihantar ke hospital seberang jaya. sampai je hospital, aku kat LB dalam 15minit rasa macam nak terkeluar baby dah, aku terus panggik doc, dah 10cm, Snurse dok dengan aku suruh push. dalam 8kali meneran dengan guntingan, Alhamdulillah Baby aku dah kuar tepat 18/09/2010, 12.02am. Terima kasih Ya Allah..

AKU TAG KEPADA
watie
atie
cira