Nuffnang

Rabu, 27 Julai 2016

Jamuan Hari Raya

Asalamualaikum....
masih dalam bulan Syawal ya... mari kita update makan makan n makan...

Jamuan ofis JPS SPS yang paling awal 9 Syawal, planig time puasa lagi sebab nak buat majlis bersara Tuan Haji kami hari tu.

my bff

team ofis

team ofis ke dua

ni lah Tuan Haji kami, sangat baik, seronok bila nyembang dengan dia, tapi kuat mengusik orang.




Tuan Haji Aishsan yang sangat spoting.


lepas ambil gambar bos minta semua beratur nak bagi duit raya... hihihi...

kambing bakar 2 ekor



my fevret CKT


selang beberapa hari pegi ofis en papa pulak, sebelum tu ke rumah terbuka dah, so kita makan sikit sikit ja...


jumpa la mek na (zarina) ofismet lama...

esok pulak, pejabat daerah sps buat rumah teruba. Jabatan masing2 ada sponser


beratur nak ambil CKT

jps sponser yang ni la....

semua menu sedap.... tambah roti jala kuah durian tu...

ok perut dah konyiang... tunggu nak p open house lagi..

Isnin, 25 Julai 2016

Raya di Kedah

Minggu lepas ke rumah kakak di Pokok Sena Aloq Staq. lama tak pi rumah kakak, dia pun dok bunyi jugak "lama hang tak mai tidoq rumah kak". so kali ni pi rumah dia siap book bilik hat ada ekon... hahaha... bertolak pagi, tengahari ke rumah kawan kakak makan kenduri dalam kuarters penjara pokok sena.

#kazrulsfamily , si abam ni kalo ada danish kompom nak ikut danish pi mana, so kena la dia mai naik dengan mummy...

dengan budak manja ngados...

kat rumah kenduri si abam ni la paling 'buat-buat bz' kalah tuan rumah... ambil air 5x, ambil nasi sendiri, basuh tangan (pada hal makan dengan camca) mama papa tengok ja sebab sekarang ni dia ok sikit dari dulu. dula ka, pantang bagun dari kerusi lari p pelamin la pi jalan la....

sekarang abam ok sangat. kalao minta tolong apa2 tak pernah bantah, baik sangat, cuma bila apa yang dia nak kita tak bagi bebai la. pas tu kata uh ish...

Lepas balik kenduri, relex kat rumah kak, lepas asar pegi rumah makndak (adik mak) kat jitra. makndak ni bisnen roti ok, memang tak sabar la si 'hantu roti' ni nak makan roti panaih2..

sampai ja rumah makndak serbu kilang kecil dia, best woooo tengok roti sedang mengemokan diri...



makndak kata roti jagan tekan kalo dia tengah naik, nanti roti merajuk dia turun. lepas tu makndak kata lagi roti ni tak boleh kasar2 kena lembut2 ja...


bun ni memang geram tengok masa kembang.


dah masak...

makndah suh makan panas2. memang best gilos.

makndak jamu lagi tomyam ngan laksa...

tomyam iolls belasah 2 pinggan... memang sedap...

makndak kanan sekali, pakndak tak balik kerja lagi masa ni, anak2 belajar kat luar. mekasih banyak2 makndak....

esok tu lepas makan tengahari betolak balik penang.. cam jauh ja bunyi penang tu... hahaha..



Khamis, 21 Julai 2016

Raya Day 3

Raya ke tiga tak ke mana2 sangat. pagi pe rumah mertua bff dulu. lepas tu ke taman widuri rumah kawan en papa... lepas tu tu bawa anak2 pi mydin pulak kesian boring asyik pi rumah orang ja, depa tak seronok pun, yang seronok tu kita ja.. tapi si ammar ni rumah orang memang la duduk tak diam. risau juga hiasan rumah orang jadi apa2, orang yang faham ok, takut ada yang kurang faham atau tak faham... hihihi... nasib la semua kengkawan sangat memahami...

muka fresh 2 beranak sebelum keluar rumah, abam dapat tab dia apa pun tak mau dah...

makjahs food... ni dirumah mertua wati, family sangat friendly sebab kenal dah lama... adik ipar wati pun ada anak syurga macam abam tapi perempuan... 


tq noh....


Petang sikit bawa anak2 ke mydin. depa ni memang suka la tempat lompat2 gini... ni la yang paling dekat...





malam main bunga api mercun. tapi mercun tu apak depa ja yang buat. si abam ni dari dulu takut bunga api mercun sebab takut bunyi n percikan api. tapi tahun ni dah boleh pengan sebab tengok sepupu main sekali. ammar pulak budak tak tau takut, main bunga api ada api kecik telantun kat kepala dia main bagi tau sakit sambil tunjuk kat kepala dia. lepas tu bila bunga api habis nyala teriak sekuat hati. 




Rabu, 20 Julai 2016

Raya Day 2

Raya ke dua baru mula nak ziarah rumah tok tok menakan terdekat... paling awal kena p rumah tokndak sebelah mak dulu. tokndak laki adalah satu-satunya adik kepada arwah nenek yang masih ada... nampak kuat walaupun tak berapa sihat... tokndak pompuan pun kuat lagi... semoga sihat selalu ya tokndak...

 abah mak tokndak


abam ni tak boleh tengok danish jauh dari dia, mesti cari.... hat ni ja kawan dia yang ada. tu pun sekali sekala balik... tapi kawan cara dia la...


maksu jamu laksa sedap.....



abam kalo tengok ammar buat perangai ja selalu ambil dukung bawa mai kat mama sebab dia tau ammar suka bila kena dukung...

si kecik ammar ni pulak jadi macam abam dulu, pantang tengok sinki nak main air paip.

tokndah suruh ambil rambutan bang, bukan panjant... hihihihi...


ni port wajid rumah tokndak ambil gambar. rumah tokndak ni banyak ruang tamu. iols hari ni tak pakai baju kurung, pakai seluar jek.

lepas tu ke rumah tokndak sebelah abah pulak kat sungai acheh.

de menantus...

ada rojak wes..... 2 kali tabah, letak ja sesuka hati nak letak apa... pas tu makan bakso sebab menantu tokndak ni buka kedai berniaga bakso. memang sedap ori dari indon.

ok mak dah kenyang... jom balik...

Jamuan Hari Raya

Asalamualaikum....
masih dalam bulan Syawal ya... mari kita update makan makan n makan...

Jamuan ofis JPS SPS yang paling awal 9 Syawal, planig time puasa lagi sebab nak buat majlis bersara Tuan Haji kami hari tu.

my bff

team ofis

team ofis ke dua

ni lah Tuan Haji kami, sangat baik, seronok bila nyembang dengan dia, tapi kuat mengusik orang.




Tuan Haji Aishsan yang sangat spoting.


lepas ambil gambar bos minta semua beratur nak bagi duit raya... hihihi...

kambing bakar 2 ekor



my fevret CKT


selang beberapa hari pegi ofis en papa pulak, sebelum tu ke rumah terbuka dah, so kita makan sikit sikit ja...


jumpa la mek na (zarina) ofismet lama...

esok pulak, pejabat daerah sps buat rumah teruba. Jabatan masing2 ada sponser


beratur nak ambil CKT

jps sponser yang ni la....

semua menu sedap.... tambah roti jala kuah durian tu...

ok perut dah konyiang... tunggu nak p open house lagi..

Raya di Kedah

Minggu lepas ke rumah kakak di Pokok Sena Aloq Staq. lama tak pi rumah kakak, dia pun dok bunyi jugak "lama hang tak mai tidoq rumah kak". so kali ni pi rumah dia siap book bilik hat ada ekon... hahaha... bertolak pagi, tengahari ke rumah kawan kakak makan kenduri dalam kuarters penjara pokok sena.

#kazrulsfamily , si abam ni kalo ada danish kompom nak ikut danish pi mana, so kena la dia mai naik dengan mummy...

dengan budak manja ngados...

kat rumah kenduri si abam ni la paling 'buat-buat bz' kalah tuan rumah... ambil air 5x, ambil nasi sendiri, basuh tangan (pada hal makan dengan camca) mama papa tengok ja sebab sekarang ni dia ok sikit dari dulu. dula ka, pantang bagun dari kerusi lari p pelamin la pi jalan la....

sekarang abam ok sangat. kalao minta tolong apa2 tak pernah bantah, baik sangat, cuma bila apa yang dia nak kita tak bagi bebai la. pas tu kata uh ish...

Lepas balik kenduri, relex kat rumah kak, lepas asar pegi rumah makndak (adik mak) kat jitra. makndak ni bisnen roti ok, memang tak sabar la si 'hantu roti' ni nak makan roti panaih2..

sampai ja rumah makndak serbu kilang kecil dia, best woooo tengok roti sedang mengemokan diri...



makndak kata roti jagan tekan kalo dia tengah naik, nanti roti merajuk dia turun. lepas tu makndak kata lagi roti ni tak boleh kasar2 kena lembut2 ja...


bun ni memang geram tengok masa kembang.


dah masak...

makndah suh makan panas2. memang best gilos.

makndak jamu lagi tomyam ngan laksa...

tomyam iolls belasah 2 pinggan... memang sedap...

makndak kanan sekali, pakndak tak balik kerja lagi masa ni, anak2 belajar kat luar. mekasih banyak2 makndak....

esok tu lepas makan tengahari betolak balik penang.. cam jauh ja bunyi penang tu... hahaha..



Raya Day 3

Raya ke tiga tak ke mana2 sangat. pagi pe rumah mertua bff dulu. lepas tu ke taman widuri rumah kawan en papa... lepas tu tu bawa anak2 pi mydin pulak kesian boring asyik pi rumah orang ja, depa tak seronok pun, yang seronok tu kita ja.. tapi si ammar ni rumah orang memang la duduk tak diam. risau juga hiasan rumah orang jadi apa2, orang yang faham ok, takut ada yang kurang faham atau tak faham... hihihi... nasib la semua kengkawan sangat memahami...

muka fresh 2 beranak sebelum keluar rumah, abam dapat tab dia apa pun tak mau dah...

makjahs food... ni dirumah mertua wati, family sangat friendly sebab kenal dah lama... adik ipar wati pun ada anak syurga macam abam tapi perempuan... 


tq noh....


Petang sikit bawa anak2 ke mydin. depa ni memang suka la tempat lompat2 gini... ni la yang paling dekat...





malam main bunga api mercun. tapi mercun tu apak depa ja yang buat. si abam ni dari dulu takut bunga api mercun sebab takut bunyi n percikan api. tapi tahun ni dah boleh pengan sebab tengok sepupu main sekali. ammar pulak budak tak tau takut, main bunga api ada api kecik telantun kat kepala dia main bagi tau sakit sambil tunjuk kat kepala dia. lepas tu bila bunga api habis nyala teriak sekuat hati. 




Raya Day 2

Raya ke dua baru mula nak ziarah rumah tok tok menakan terdekat... paling awal kena p rumah tokndak sebelah mak dulu. tokndak laki adalah satu-satunya adik kepada arwah nenek yang masih ada... nampak kuat walaupun tak berapa sihat... tokndak pompuan pun kuat lagi... semoga sihat selalu ya tokndak...

 abah mak tokndak


abam ni tak boleh tengok danish jauh dari dia, mesti cari.... hat ni ja kawan dia yang ada. tu pun sekali sekala balik... tapi kawan cara dia la...


maksu jamu laksa sedap.....



abam kalo tengok ammar buat perangai ja selalu ambil dukung bawa mai kat mama sebab dia tau ammar suka bila kena dukung...

si kecik ammar ni pulak jadi macam abam dulu, pantang tengok sinki nak main air paip.

tokndah suruh ambil rambutan bang, bukan panjant... hihihihi...


ni port wajid rumah tokndak ambil gambar. rumah tokndak ni banyak ruang tamu. iols hari ni tak pakai baju kurung, pakai seluar jek.

lepas tu ke rumah tokndak sebelah abah pulak kat sungai acheh.

de menantus...

ada rojak wes..... 2 kali tabah, letak ja sesuka hati nak letak apa... pas tu makan bakso sebab menantu tokndak ni buka kedai berniaga bakso. memang sedap ori dari indon.

ok mak dah kenyang... jom balik...