Langkau ke kandungan utama

Kandungan Ke 3?????

Asalamualaikum...

Alhamdulillah hari ni dah 32 minggu... kandungan kali ni memang tak terjangka kehadirannya.... mana taknya last makan ubat bulan 3 pas tu stop sebab malah nak ikut law dia. lepas tu hambik ha 2 bulan tak mai tak rasa pelik lagi sebab aku ni memang datang bulan gelong sikit. yang tekejutnya lagi siap dok traning n main game bowling kat ampang hari tu. nasib la tak ada apa2... syukur la sangat... so bila beli PT, tara!!!!!!!


memang tekejut la... tapi dah agak dah... bila kelabu cam ni pun dok was1 lagi. minggu depan tu terus gi klinik tengok result POSITIF oiiii... tersenyum ja... masa ni plak en papa ikut iols qeling ja tengok dia sambil senyum sumbing... hahahaha...

masa kandungan 14 minggu baru buat buku, tak bual awal tak kena p klinik selalu.. hihihi... lagi pun rasnya tak da masalah. kalo memang ada darah tinggi ka kencing manis ka takut jugak p buat buku lambat...

Dan dan tahu mengandung alah bau mai la, tapi tak teruk sangat. bau goreng2 ja nak muntah. bab selera makan memang kurang kali ni. berat pun tak turun, mentain ja. Alhamdulillah semua ok... berat masa buka buku pink 77kg sekarang 82kg 31 minggu. so naik dalam 5kg ja... tak banyak. nak kt diet tu tak, makan macam biasa ja cuma tak banyak.

Cuma bila tahu mengandung si Ammar Rifqi makin manja, macam tau tau ja dia nak dapat adik... tersangat la manja... 



Tak ingat masa perut berapa minggu hidung asyik bedarah ja. mula tu ingat hingus, sekali lap dengan tangan ada darah... siap ada darah pekat lagi... mungkin panas badan kot, tu jadi macam tu. memula panik sebab tak pernah jadi macam ni. mula tu tuam dengan ais ok sikit...



masa ni turun 2 kg sebab susah hati. baby ada prob sikit, tapi lepas jumpa doc pakar semua ok... besyukur sangat.... Allah boleh ubah segala-galanya...




ni time p KL, tak larat oiiii ronda uptown... tapi orang pompuan ni bab berjalan tak tolak la... harap anak mama dalam perut sihat, sempurna... amin.... kawan2 doakan ya...

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…