Langkau ke kandungan utama

Abam Adam Amsyar dah Grad!!!!

Annual Year End Concert And Graduantion Day, Ilmi Orchard Montessori 
12 November 2016
UniKL, Kulim

Alhamdulillah, walaupun setahun ja abam kat sini sangat memberi kesan. pandai sembahyang Dhuha, membaca lebih baik, menulis lebih baik n lebih berani bercakap depan orang ramai. konvo kali ni buat dekat kulim, so dari rumah bertolak kul 7 sebab nak beli sarapan lagi kat si abam ni, kalo tak makan sat ni boleh dengar dia minta sampai kita letih dengar.

Sepanjang separuh hari dok kat IOM ni cikgu2 semua selesa dengan dia, ada yang cakap nanti Amsyar tak da mesti sunyi. cikgu faten cikgu utama abam, sayang sangat dia kat abam.... terima kasih ya madam faten, miss diana n miss nurul mengajar dan menjaga anak kak dengan baik sekali. tak lupa juga kawan2 yang selalu dekat mulut abam iaitu taufik, nurul, auni. yang adik2 baru pun dia ingat jugak iman, danish, izz dengan sapa lagi mama lupa, maaf ya.

so mari kita layan cerita begambar ya.

ingatkan ramai dah, rupanya antara yang paling awal juga mama sampai.. hihihi...



selfie dengan abam dulu, mata tu seronok tengok keadaan sekaliling...

dengan papa pulak

ni la danish, danish sampai awal mai dok sebelah abam, abam senyum ja malu2...


dok sat miss nurul panggil p belakang

masa ni dah penuh, tapi kebanyakan pakat buat hal masing (jaga anak hihihi.. ammar kena tinggal dengan maktok, bukan apa sat ni ammar lari2 mama papa tak boleh nak tupu kat abam, kesian abam...)

persembahan pertama, kiri abam taufik, nurul, danish, iman

depa tengah menari n menyayi lagu 'happy'. ni semua anak2 IOM dari semua cawangan.


tuptup bunga api keluar pakat terkejut semua atas tu... hihihi... seronok tengok gelagat depa, pakat diam sambil gelak...


ustazah bagi ceramah sikit tentang 8 sifat anak2.

setiap sebelum persembahan, akan ada montaj depa traning kat school masing2...

abam menari lagu cina, comel ja tak banyak pegerakan...

tunduk bagun tunduk bangun, tapi hebatnya anak2 kecil ni tak lupa step!!

masa habis tu siap lambai lagi dedua orang tu...

ni lagu arab

ni best lagu kinabalu

ni semua 6 tahun, buat poem

si nurul tak jalan lagi dia panggil, kami kat bawah pun dengar. takut kawan dia kena tinggal.. hihihi...

ni lagu apa tah mama tak ingat, tapi abam memang penuh perasan menumbuk...

miss diana dok depan pun nampak cute ja ajar...


kan mama kata semangat...

yang ni menari lagu memori daun pisang...

sementara nak tunggu anak2 nak naik, mama papa tumpang ambil gambar sebelum ustazah kena serbu... lepas2 ambil gambar ja ramai yang nak ambil gambar dengan ustazah... fuh nasib ma p dulu... ustazah sangat friendly...


abam dengan miss diana.... kesian miss d mama tengok letih hari tu. madam faten rehat hari ni sebab tengah tunggu hari.... masa ni cikgu cakap tadi abam nagis nak mai kat mama. letih kot bayak sangat buat persembahan.. ni last ya sayang...

tu nampak tu, qenyeh la dia nampak papa lambai...

6 tahun yang grad...

cey wah senyum kunun....

mai trun dia cakap apa pun tak clear, sambung ja ayat tu... mama papa senyum ja, tengok miss d kat belakang pun senyum ja...

masa ni depa nyanyi lagu 'i have a dream' sambil buat bahasa isyarat

tara!!!!!! tahniah sayang mama...


tekejut lagi depa tengok belon turun...

tahniah sayang mama... banyak kenangan dengan IOM kan...


mama, miss d & madam faten

tak banyak pic dengan papa... 

terima kasih ambil gambar kami ya papa... hihihi

peace abam Adam Amsyar.. tahniah sekali lagi dari mama n papa... we love you...

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…