Langkau ke kandungan utama

Durians Crepe its coming!!!

Asalammualaikum... bersiaran lagi blog ai yang lama dah tak update... Alhamdulillah, saya masih sihat bdan berkeadaan baik... ok uols, sekarang ni suma pakat giler durian crepe kan.. tambah pulak kat penang ni memang musim dia sekarang... teringin ni memang lama dah, rasaya dari sebelum posa lagi (masa ni durian crepe baru keluar kot) masa tu nak oder kat kak Delight Changlun, tapi jauh sangat.

So memang planing nak buat dah bulan lepas, dah simpan resepi, lagi pun barang-barang sumanya mudah dapat.. tapi aku tak de 2 benda periuk non stik pan (betul tah?) + mesin pemutar, tak pandai wes nak putaq pakai tangan... so tak buat jugak la aku, 2 benda ni nak kena beli atau aku dahulukan periuk tu sbb wiping krim yang spray ada siap kan...

Jadi dengan hepinya aku bila nampak kat FB aku ada orang kampung mak aku buat. aku panggil Kak Ti, dia ni memang suka masak n padai berniaga. sekarang ni aktif buat apam dot + durian crepe. so aku oder kat dia semalam + lagi dengan orang opis aku nak oder jugak 8 set suma.. nah ambik... untung la kak ti... semoga berjaya..

So aku oder Durian la... balik rumah letak dalam peti ais, lepas diner, relex2 ja aku bawa kuar dari peti, fuuuhhh mengamcam... potong dulu nak ambik gambaq la kan... kak ti bagi free perasa stberi + bbery, sedap gak, tapi kalo pakai buah betul lagi sedap...

 tengok ni, nampak sedap kan...

 yang ni kak ti bagi rasa..

 6pcs RM10

Meh cita psai adam dengan durian plak.. dulu ingat lagi bila aku calit isi durian kat mulut dia siap nak muntah lagi, memang banyak kali aku bagi 'paksa' dia rasa memang nak muntah, mungkin bau kuat kot.. so last week en papa bawa balik dari pejabat dia dapat 3 biji, so bagi mak aku 1 mak dia 1 so aku ambik 1 yang kecik, tapi punya la sedap, punya la wangi, punya la entah la tapi gred A++, sedap, sipa simpan biji lagi nak tanam kat umah mak. mana yau kot menjadi kan.. yang durian ni aku semawa sekali ja kat dia, terus nganga tanpa menoleh pastu mai mengulang...tapi yang sempat makan 5 ulas ja, sebelah busuk...


cerita durian crepe plak, semalam aku semawa dia lagi, helo mengulang kalah mama sengan papa ok.. alhamdulillah sangat suka makan akhir2 ni...

ada yang rindu kat ai???? nah ambik mak durian...


Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…