Khamis, 22 November 2012

Durians Crepe its coming!!!

Asalammualaikum... bersiaran lagi blog ai yang lama dah tak update... Alhamdulillah, saya masih sihat bdan berkeadaan baik... ok uols, sekarang ni suma pakat giler durian crepe kan.. tambah pulak kat penang ni memang musim dia sekarang... teringin ni memang lama dah, rasaya dari sebelum posa lagi (masa ni durian crepe baru keluar kot) masa tu nak oder kat kak Delight Changlun, tapi jauh sangat.

So memang planing nak buat dah bulan lepas, dah simpan resepi, lagi pun barang-barang sumanya mudah dapat.. tapi aku tak de 2 benda periuk non stik pan (betul tah?) + mesin pemutar, tak pandai wes nak putaq pakai tangan... so tak buat jugak la aku, 2 benda ni nak kena beli atau aku dahulukan periuk tu sbb wiping krim yang spray ada siap kan...

Jadi dengan hepinya aku bila nampak kat FB aku ada orang kampung mak aku buat. aku panggil Kak Ti, dia ni memang suka masak n padai berniaga. sekarang ni aktif buat apam dot + durian crepe. so aku oder kat dia semalam + lagi dengan orang opis aku nak oder jugak 8 set suma.. nah ambik... untung la kak ti... semoga berjaya..

So aku oder Durian la... balik rumah letak dalam peti ais, lepas diner, relex2 ja aku bawa kuar dari peti, fuuuhhh mengamcam... potong dulu nak ambik gambaq la kan... kak ti bagi free perasa stberi + bbery, sedap gak, tapi kalo pakai buah betul lagi sedap...

 tengok ni, nampak sedap kan...

 yang ni kak ti bagi rasa..

 6pcs RM10

Meh cita psai adam dengan durian plak.. dulu ingat lagi bila aku calit isi durian kat mulut dia siap nak muntah lagi, memang banyak kali aku bagi 'paksa' dia rasa memang nak muntah, mungkin bau kuat kot.. so last week en papa bawa balik dari pejabat dia dapat 3 biji, so bagi mak aku 1 mak dia 1 so aku ambik 1 yang kecik, tapi punya la sedap, punya la wangi, punya la entah la tapi gred A++, sedap, sipa simpan biji lagi nak tanam kat umah mak. mana yau kot menjadi kan.. yang durian ni aku semawa sekali ja kat dia, terus nganga tanpa menoleh pastu mai mengulang...tapi yang sempat makan 5 ulas ja, sebelah busuk...


cerita durian crepe plak, semalam aku semawa dia lagi, helo mengulang kalah mama sengan papa ok.. alhamdulillah sangat suka makan akhir2 ni...

ada yang rindu kat ai???? nah ambik mak durian...