Isnin, 13 Ogos 2012

Mek Salam Pantai Timur kahwin kali kedua

Mek (Nik Sayyidah Fatiha Yazib) yang terkenal sebagai pengacara dan pelakon Salam Pantai Timur mengaku sudah bercerai dengan suaminya awal tahun lalu dan kini hidup bermadu sebagai isteri kedua selepas berkahwin dengan seorang ahli perniagaan Mei lalu.

Nik Sayyidah yang mesra dengan panggilan Mek berkata, walaupun perkahwinan keduanya itu tidak dilangsungkan dengan meriah namun statusnya yang kembali bersuami, disifatkannya bukan perkara rahsia.

Katanya, perkenalan dengan suami barunya itu hanya bermula sekitar April lalu sehingga mereka membuat keputusan untuk bernikah sebulan kemudian.

"Saya akui saya sudah bercerai awal tahun lalu dan kini berumah tangga semula. Sebenarnya, saya mengenali suami ketika ingin membuat urusan membeli rumah dan selepas itu dia sering bertanya mengenai kedudukan saya, sama ada masih terbuka hati untuk berkahwin lagi.

"Ketika itu, saya tahu dia sudah berkahwin selama sembilan tahun, tetapi tidak dikurniakan sebarang zuriat. Saya juga tidak pernah terfikir akan hidup bermadu namun dia minta saya menganggapnya sebagai jodoh," katanya di sini, semalam.

Mek yang muncul dalam program bual bicara Salih Yaacob Show, I Follow, berkahwin dengan Mohd Hariff Ghazali yang ketika itu berusia 34 tahun pada 2009 dan dikurniakan seorang anak lelaki kini berusia setahun.

Menurutnya, majlis perkahwinan keduanya diadakan secara ringkas di rumahnya dan hanya dihadiri ahli keluarga terdekat kedua-dua pihak.

Katanya, dia tetap merancang ingin mengadakan majlis kesyukuran selepas rumah dibelinya siap dibina nanti.

"Bagi saya, benda ini bukan rahsia dan saya langsung tidak menyembunyikan status diri. Malah, kami sering keluar bersama dan ada juga yang bertanya namun saya berterus terang saja," katanya.

Sementara itu, sumber mendakwa, perkahwinan mereka tidak diketahui isteri pertama lelaki terbabit disebabkan majlis itu dilakukan secara senyap-senyap pada 24 Mei lalu.

Mek bagaimanapun enggan mengulas lanjut perkara itu, tetapi hanya menjelaskan dia sedaya upaya melaksanakan tanggungjawab sebagai isteri.

Katanya, perkahwinannya sudah diketahui isteri pertama namun ia sukar diterima.

"Suami seorang yang kuat agama dan berkali-kali dia menyatakan ingin berkahwin kerana zuriat. Saya menjalankan tanggungjawab sebagai isteri dan apa yang berlaku antara mereka (suami dan isteri pertama) saya tidak mahu tahu," katanya.