Langkau ke kandungan utama

Mek Salam Pantai Timur kahwin kali kedua

Mek (Nik Sayyidah Fatiha Yazib) yang terkenal sebagai pengacara dan pelakon Salam Pantai Timur mengaku sudah bercerai dengan suaminya awal tahun lalu dan kini hidup bermadu sebagai isteri kedua selepas berkahwin dengan seorang ahli perniagaan Mei lalu.

Nik Sayyidah yang mesra dengan panggilan Mek berkata, walaupun perkahwinan keduanya itu tidak dilangsungkan dengan meriah namun statusnya yang kembali bersuami, disifatkannya bukan perkara rahsia.

Katanya, perkenalan dengan suami barunya itu hanya bermula sekitar April lalu sehingga mereka membuat keputusan untuk bernikah sebulan kemudian.

"Saya akui saya sudah bercerai awal tahun lalu dan kini berumah tangga semula. Sebenarnya, saya mengenali suami ketika ingin membuat urusan membeli rumah dan selepas itu dia sering bertanya mengenai kedudukan saya, sama ada masih terbuka hati untuk berkahwin lagi.

"Ketika itu, saya tahu dia sudah berkahwin selama sembilan tahun, tetapi tidak dikurniakan sebarang zuriat. Saya juga tidak pernah terfikir akan hidup bermadu namun dia minta saya menganggapnya sebagai jodoh," katanya di sini, semalam.

Mek yang muncul dalam program bual bicara Salih Yaacob Show, I Follow, berkahwin dengan Mohd Hariff Ghazali yang ketika itu berusia 34 tahun pada 2009 dan dikurniakan seorang anak lelaki kini berusia setahun.

Menurutnya, majlis perkahwinan keduanya diadakan secara ringkas di rumahnya dan hanya dihadiri ahli keluarga terdekat kedua-dua pihak.

Katanya, dia tetap merancang ingin mengadakan majlis kesyukuran selepas rumah dibelinya siap dibina nanti.

"Bagi saya, benda ini bukan rahsia dan saya langsung tidak menyembunyikan status diri. Malah, kami sering keluar bersama dan ada juga yang bertanya namun saya berterus terang saja," katanya.

Sementara itu, sumber mendakwa, perkahwinan mereka tidak diketahui isteri pertama lelaki terbabit disebabkan majlis itu dilakukan secara senyap-senyap pada 24 Mei lalu.

Mek bagaimanapun enggan mengulas lanjut perkara itu, tetapi hanya menjelaskan dia sedaya upaya melaksanakan tanggungjawab sebagai isteri.

Katanya, perkahwinannya sudah diketahui isteri pertama namun ia sukar diterima.

"Suami seorang yang kuat agama dan berkali-kali dia menyatakan ingin berkahwin kerana zuriat. Saya menjalankan tanggungjawab sebagai isteri dan apa yang berlaku antara mereka (suami dan isteri pertama) saya tidak mahu tahu," katanya.

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…