Breastfeeding

peace be upon u..
-
susu ibu adalah yang terbaik kan... sampai sekarang aku tak berenti 'mengepam' susu aku tuk mudah musyuk sorang ni PAKAI TANGAN, ya aku pakai tangan, dah 3 bulan lebih sepanjang aku bekerja. akhir2 ni aku dah rasa kelenguhan kat pangkal ibu jari.
-
sebelum ni kalo aku pam dapat 2 oz je, mai bulan ni dapat 4 oz, sukanya aku, minggu lepas plak dapat 5 oz, lagi lagi sangat suka la... banyak... tapi bila pakai tangan ni paham2 ja la kan.
-
aku ada sembang dengan kak sidah (malaysia breastfeeding peer counselor, buka kedai MLO (mom litter one kat penang) ada cakap, sebenarnya susuah pam pakai tangan ni, hanya orang yang pandai (macam aku) pandai pam pakai tangan, dia pun tak pandai pam pakai tangan.. hihihihi.. bangga jugak aku, khas buat mudak keshayangan aku nih...


dalam planing, aku nak beli spectra3, bukan keta spectra hokeh, breastpump RM388. hemmm boleh tahan jugak harga dia. tengah kompol duit ni, mempermudahkan keja mengepam aku.. amin...