Selasa, 8 Februari 2011

berhati-hati apabila gambar anda berada di internet!!!!

peace be upon u...

aku ada cita nak kongsi sikit. tadi kawan aku ada msg aku kat fb, dia suh aku bukak 1 blog ni, dia kata nampak macam gambar aku. bedesup jantung aku baca msg dia. gambaq apa plak nih - _-"
so aku dah bukak blog tu, blog ni dia tempek gambar budak melayu pakai tudung sahaja! di tajuk BIDADARI TURUN DARI SYURGA, walopun tajuk sedap disebut, tapi aku memang tak mau gambar aku ada dalam blog dia.




ni gambar aku, gambar ni aku pastekan kat web calista masa aku masuk contest. (aku dapat no. 1 tu.. ngeh ngeh ngeh) ada gak aku pakai tuk avatar aku kat forum cari.
kat blog dia siap tulis

"Ingin Kongsi Gambar Awek tudung? Email gadismelayublogsome@gmail.com. Diharap dapat memeriahkan (meriah dia kata???) lagi blog iniBlog ini tidak sekali-kali bertujuan untuk merendahkan martabat gadis bertudung, tujuannya adalah untuk menghayati keindahan (langsung aku tak leh terima ayat dia) dan kemanisan gadis melayu yang terkenal dengan kelembutan dan kesopanan. Jika ada gambar anda disini dan tidak mahu ianya dipaparkan, emailkan sahaja ke gadismelayublogsome@gmail.com dan pemilik blog akan menghormati privasi anda."


1st sekali aku nak korang suma masuk blog ni : awek cun minah tudung melayu boleh

nak bukak blog dia ni lambat sikit, so korang perlukan kesabaran hokeh.
so, kepada korang, kelebek la betui2, kalo ada gambar korang yang tak sedap mata memangdang, suh la dia buang. aku pun dah suruh buang gambar aku, SEBAB gambar2 kat blog dia ni banyak berunsurkan LUCAH.
-----------
dan akhinya dia balas email aku tadi, dia tulis
"ok..terima kasih atas reminder..saya akan buang untuk menghormati privasi anda"