Khamis, 16 Disember 2010

Baby Milk

Jenis susu apa hampa bagi anak minum? aku prefer yang murah, tapi VS mak aku suh bagi susu NAN PRO yang harganya agak mahal bagi aku yang gaji kecik nih) sejak mak aku tengok anak maklang aku yang lahir taj cokop bulan tu minum susu nan ni, dia nampak baby maklang aku sehat sejahtera, dia minta la aku bagi kat En adam amsyar.. emmmmm aku pk banyakkkkk kali. boleh bagi, tapi aku bukannya gaji besaq, takot nanti dia tak mau susu lain.

so aku ambil alternatif lain buat campuran DUTCH LADY + NAN PRO, masa nak mula keja lagi 2 minggu aku dah ajar en adam amsyar minum, alhamdulillah minum jugak dia... lama2 cam kureng plak.

sambil tu aku buat gak stok BF simpan kat mak bagi kat en adam amsyar nanti... ni buktinya aku pam tegahari tadi...


dah habis, aku nak try LACTOGEN plak, lagi murah gila 350gram RM8.50 ajek.. murah khennn??? napa bagi susu murah??? hemmm sebenarnya aku ni tak la berduit sangat, janji susu dia aku tak bagi putus, lagi pun aku sulan dengan susu nan kan & lagipun en adam amsyar masih BF khennn... nan ni mahal jugak 350gram RM22.90...

ada juga aku try bagi ducthlady saja. tak mau langsung dia minum, 1 malam tu aku bagi lactogen saja, dia minum mcm minum susu nan, aku tanya mak aku kot salah bagi, rupanya memang aku bagi lactogen... alhamdulillah.. mau jugak dia susu ni... aku ingat dulu kalo dia tak mau susu ni nak tukar bagi dulac pulak... so dah ok, aku akan kekalkan la dengan susu lactogen..

kenapa tak beli susu mahal @ sederhana terus? kenapa campur? harga sama gak? memang ya... tapi aku nak kekalkan susu murah tu, nan tu aku akan stop bagi bila dah aku rasa dia ok... lagi pun nan ni baik sangat tuk baby tau...

susu botol tetap susu botol...


.


.


.


tapi


.


.


.


saya masih


BREASTFEEDING


sampai en adam amsyar dapat adik pulak... amin...