Langkau ke kandungan utama

Duromine

Duromine yang mempunyai bahan aktif Phentermine merupakan ubat kurus atau pelangsing yg dikatakan mampu membantu dlm usaha menurunkan berat badan. Walaubagaimanapun, ia hanya boleh dijual kepada individu yang mempunyai masalah obesiti atau gemuk keterlaluan dengan menunjukkan surat kebenaran dari doktor bertauliah. Ia biasanya hanya akan disyorkan kepada pesakit sebagai pilihan terakhir sekiranya usaha berdiet serta senaman gagal menunjukkan hasil bagi menurunkan berat badan.

Bagaimanapun, phentermine hanya dibenarkan digunakan dalam dos tertentu kerana dibimbangi boleh menyebabkan ketagihan teruk. Duromine menyebabkan si pemakan hilang selera makan berikutan pusat saraf tertentu pada otak dimatikan.Akibatnya pengguna akan berasa beberapa kesan sampingan seperti tekanan emosi, jantung semakin cepat berdenyut, bibir kering, masalah jantung, muntah dan mengantuk dan beberapa kesan buruk lain.Disebabkan kesan sampingan itu, pesakit jantung, penghidap sawan, wanita hamil, pesakit jiwa dan penagih dadah atau alkohol dilarang menggunakannya sama sekali.

Pengambil pil ini yang bercadang untuk mengandung, adalah dicadangkan agar 'mengosongkan' internal system dari saki baki pil yang masih adadalam sistem badan bagi memberi laluan untuk bayi membesar tanpa sebarang masalah.


x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x

How Does Duromine Work
As indicated earlier, phentermine is the main ingredient found in Duromine. The phentermine is responsible for working to block transmitters that can be found in the brain. It is also able to jolt the central nervous system and the brain to release chemicals that are needed to block the feelings of hunger. These chemicals include a adrenaline and dopamine and they work effectively and efficiently in stopping and suppressing the appetite. There will be no cravings or feeling of hunger as the body will no longer be receiving the messages. In Duromine, the phentermine is mixed with a resin that will result in the slow release of phentermine throughout the day. This is very effective as the effects of Duromine will be felt as the day progresses.

What Duromine is used for?
Duromine is mainly used to treat individuals who are morbidly obese or have a BMI (Body Mass Index) greater than 27. It is also used to treat people who have health problems associated with being overweight. Because it is prescription medication, a consultation needs to be done with a doctor as they need to determine if this is the right treatment for you. The drug can be prescribed for other reasons. If you are unsure why you were prescribed Druomine, please consult with your doctor.

Side Effects
Duromine is used to reduce body weight in obese or overweight patients. As with any medication, there are usually some side effects that are associated with the product. In taking duromine. The typical side effects are an increase in blood pressure and heart rates. There is also the possibility that it could also cause restlessness, insomnia and heart palpitations. There is also the possibility that duromine may cause physical and psychological dependence.

Duromine Short Term Side Effects
All medicines can have side effects and this may occur with the normal use of Duromine. Duromine may make you feel more awake than usual. You may have trouble sleeping. It can have some effects on the heart and these should not be taken lightly.

More Common Symptoms

  • Sense of well-being
  • Increased blood pressura
  • Insomnia
  • Nervousness
  • Irritability

Less Common to Rare Symptoms

  • Tiredness
  • Clumsiness
  • Dry mouthLack of sexual desire
  • Nausea or vomiting
  • ConfusionPsychosis
  • Blurred vision
  • Skin rash or itching
  • DiarrheaUnpleasant taste in mouth
  • Iregular heartbeat
  • Headache
  • Dizziness
  • Stomach pain
Possible Overdose Symptoms
  • Confusion Rapid Breathing
  • Convulsions (seizures)Irregular heartbeat
  • Dizziness
  • Mental Depression, following a period of excitement
  • Fever
  • Panic
  • Aggression
  • Tiredness
  • Stomach cramps
  • Hallucinations
  • Irregular blood pressure
  • Severe nausea, vomiting or diarrhea
  • Reflexes
  • Tremors, Trembling, or Shaking
  • Lightheadedness or Fainting
  • Weakness

Duromine Long Term Side Effects
There are some long term side effects that are possible when someone takes Duromine. The common effect is that there is possibility of dependence on the drug. There have been no studies done to indicate this is possible, but it should be taken with care.

The drug should not be use by individuals who are pregnant or thinking about becoming pregnant.

Duromine Warnings\

Ptients with the following conditions should not use Duromine.

  • An allergy to ingredients that are usually contained in Duromine.
  • Are pregnant, planning to become pregnant, or are breast-feeding
  • Are taking any prescription or nonprescription medicine, dietary supplements or herbal preparations
  • Allergic to foods, medicines and other products
  • Have hardening of the arteries, diabetes, high blood pressure, high lipid levels, high cholesterol or spinal or brain disorder.
Duromine Drug Interactions
Duromine may interact with drugs such as Dexfenfluramine, fenfluramine, furazolidone, or MAOIs (eg, phenelzine). It can also have a negative reaction to Serotonin specific reuptake inhibitors (eg, fluoxetine). Guanadrel or guanethidine can have their effectiveness reduced because of Duromine.

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…