Selasa, 25 Ogos 2009

Nama Baby


Tadi saja selak-selak web Pa&Ma tengok nama baby yang best... cover bulan ogos, comeyyyyyy sangat baby ni.. geramnya.. cam nak giget aje... dan yang tersangkut ialah...
-
Baby Girl
-
Diyanah - agama
Nama yang cukup sinonim dengan kecantikan wajah yang selalu dimiliki oleh pemiliknya. Mungkin orangnya putih, berseri dan apa sahaja yang cantik pada dirinya. Di sebalik nama yang sedap didengar ini, sebenarnya ia bererti agama. Agama pastinya yang berkait rapat dengan kesucian dan juga kebersihan. Semoga anak pandai menjaga kebersihan dan kesucian dirinya sebagai seorang wanita yang solehah.
-
Dayana - Batrisya Gagah perkasa/cerdik/pintar
Seorang yang memiliki nama ini akan menjadi terkenal, berjaya dalam apa bidang yang diceburinya. Hatinya cekal dan gagah dalam membina dan mengejar kecemerlangan hidup di dunia dan akhirat. Sifat-sifat baik yang dimilikinya, memudahkan ia membina karisma diri.
-
Fazila - Ulung, jujur, cemerlang <--- nama kus...
-
Wafiah - Sempurna
Anak yang sempurna sifat zahir dan batinnya. Sedaya mungkin kita sebagai ibu bapa tidak mahu memiliki anak yang cacat. Oleh itu bila sudah memiliki anak yang sempurna pastikan juga anak tidak ada yang cacat pada akidah dan juga akhlaknya.
-
Zuyyin - dijadikan indah
Nama yang jarang diberikan kepada anak-anak. Tetapi nama ini mempunyai erti yang cukup baik iaitu indah. Moga-moga anak mempunyai sikap yang baik dan indah pada zahir dan batinnya.
-
Baby Boy
-
Darwisy - (Warak)
Nama ini kedengaran agak janggal. Namun, ia mempunyai erti yang sangat bagus. Seorang yang taat dan patuh kepada Allah. Sangat takut untuk melanggar larangan agamanya. Sifat warak yang berada dalam diri seseorang akan menjadikan hidupnya terisi dengan kebijaksanaan dan sentiasa bersemangat untuk melakukan kebaikan.