Demam Rindu

Assalamualaikum...

2 hari sebelum aku masuk wad ari tu si abang adam amsyar ni demam... demam yang panas tak turun2 3hari. pelik.. selalunya dia ni kalau demam 2 hari dah kebah. kali ni memang lama.. tup2 mama masuk hospital, lagi dok demam. ahad tu plak en papa tak dak.. memang 100% maktok yang jagakan.

ahad malam...

esok pagi tu bawa dia ke klinik kesihatan. muka merah n panas ja. kat telinga, pp tu lagi merah tebakar.

mata berair ja. masa ni check suhu 38. tak kena tahan wad. terfikir jugak kalau kena tahan memang la bagus untuk dia, tapi aku ni dah la sarat, dengan aktif dia lagi la buat aku letih. memang susah la nak jaga. silap2 cucuk ubat kat tangan boleh dia cabut sendiri. huuuiiii tak mauuu....

singgah beli barang kat dia sikit. dia tak lalu makan langsung. habis kuat nasi 1-2 mulut. asyik minum air cap badak je...

malam selasa aku jaga dia... esok tu aku kena tahan wad dah....

ni pic masa aku balik dari wad hari tu. dah sihat sikit. panas pun kurang...
 
tup2 malam panas balik... makin pelik aku... ubat makan jugak sampai kena beli lain. dalam masa yang sama mulut dia kering. pas tu suka tarik bagi bedarah... (autis ni ada kurang rasa deria sakit tau.. so si adam ni tau tarik ja, aku rentua pun boleh meraung) pagi2 bagun tengok kat kuku dia kompom ada darah bekas dia tarik...

ni ok lagi, ada 1 pagi tu kiri kanan jari dia ada darah, kat mulut lagi lah...
 
so pegi farmasi cari lip ice. kurang la sikit kering mulut dia...
 

 
Jumaat tu tak mau bagi dia boring aku ajak dia mewarna. suka la dia... memang suka sangat dengan kaler air... sementara nak tunggu papa balik boleh la lepak2 dengan dia...


 
papa sampai rumah dah nak malam alhamdulillah... semiggu tak jumpa papa dia. bukan main punya malu la, pas tu peluk rapat. papa balik pun punya la lalu makan.. alhamdulillah sangatttt.. rupanya demam rindu kat papa dia. papa p kl ahad, malam ahad la dia demam, papa balik terus kebah.. syukur sangat...