Langkau ke kandungan utama

Demam Rindu

Assalamualaikum...

2 hari sebelum aku masuk wad ari tu si abang adam amsyar ni demam... demam yang panas tak turun2 3hari. pelik.. selalunya dia ni kalau demam 2 hari dah kebah. kali ni memang lama.. tup2 mama masuk hospital, lagi dok demam. ahad tu plak en papa tak dak.. memang 100% maktok yang jagakan.

ahad malam...

esok pagi tu bawa dia ke klinik kesihatan. muka merah n panas ja. kat telinga, pp tu lagi merah tebakar.

mata berair ja. masa ni check suhu 38. tak kena tahan wad. terfikir jugak kalau kena tahan memang la bagus untuk dia, tapi aku ni dah la sarat, dengan aktif dia lagi la buat aku letih. memang susah la nak jaga. silap2 cucuk ubat kat tangan boleh dia cabut sendiri. huuuiiii tak mauuu....

singgah beli barang kat dia sikit. dia tak lalu makan langsung. habis kuat nasi 1-2 mulut. asyik minum air cap badak je...

malam selasa aku jaga dia... esok tu aku kena tahan wad dah....

ni pic masa aku balik dari wad hari tu. dah sihat sikit. panas pun kurang...
 
tup2 malam panas balik... makin pelik aku... ubat makan jugak sampai kena beli lain. dalam masa yang sama mulut dia kering. pas tu suka tarik bagi bedarah... (autis ni ada kurang rasa deria sakit tau.. so si adam ni tau tarik ja, aku rentua pun boleh meraung) pagi2 bagun tengok kat kuku dia kompom ada darah bekas dia tarik...

ni ok lagi, ada 1 pagi tu kiri kanan jari dia ada darah, kat mulut lagi lah...
 
so pegi farmasi cari lip ice. kurang la sikit kering mulut dia...
 

 
Jumaat tu tak mau bagi dia boring aku ajak dia mewarna. suka la dia... memang suka sangat dengan kaler air... sementara nak tunggu papa balik boleh la lepak2 dengan dia...


 
papa sampai rumah dah nak malam alhamdulillah... semiggu tak jumpa papa dia. bukan main punya malu la, pas tu peluk rapat. papa balik pun punya la lalu makan.. alhamdulillah sangatttt.. rupanya demam rindu kat papa dia. papa p kl ahad, malam ahad la dia demam, papa balik terus kebah.. syukur sangat...

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…