Langkau ke kandungan utama

:D

Assalamualaikum....

sebenarnya tak tau nak update apa... so meh mama update pada hari rabu. app. cek perut kebetulan nak gi jusco BM baru buka so ambil keputusan ambil cuti lah.. minta en papa cuti sekali. kebetulan Adam Amsyar cuti minggu ni, so tak kalut nak balik ambil dia tengahari, dok dengan maktok jab yer....

Kat klinik dok dari kul 8am sampai 11.30am... fuhhh memang dugaan sebab apa pun tak masuk perut hanya bertemankan air kosong jer... huhuhuhu kesian kat baby dengan en papa... sori la no.... disebabkan ada masalahan keputihan, kena la jumpa doc. so doc ambil sedikit untuk buat ujikaji...wahhh ayat farmasi sangad.... keputihan makin teruk tu yang jumpa doc jugak sebab dah nak warna hijau... sangat bahaya hokeh ok untuk kandungan. boleh menyababkan keguguran. huhuhu tak mau la.... nanti sy cita sikit bab keputihan yang amat bahaya ini yer....

So lepas makan tengahari gerak terus ke jusco, sekali hujan lepast yang amat sangat. parking plak memang penuh giler atas bawah. dekat setengahjam carik park jumpa juga, tapi bukan dipetak parking... hahaha... yang teruk ja tempat OKU penuh dengan kereta MEWAH yang tiada stiker OKU. sangat kesian.mungkin mereka itu mahu dipandang OKU dari segi otak.

Orang penuh giler.... kedai2 ok jugak. tempat makan tingkat 2, besar dari sebelum ni kat bandar perda. cantik...ala2 ikea pun ada..hihihi... ada 1 sudut tempat makan tepi shusi king ni cantik... so kami some estri pun begambar sebab tak da orang...
 
 
 belakang en papa tu yer.... ini gaya si abang Adam Amsyar, papanya copy...
 
hohoho mak buyong 6bulan 2minggu... muka tak kembang sangat macam peknen kat Adam dulu... tapi badan kembang... hahaha... so malas nak jalan bayak g terjah tempat baju ngandung... tak bnayak pilihan walaupun ada saiz. tapi dah pegi tu beli jugak 3helai...
 
skrit 1 baju 2.... kali ni beli skrit peknen plak. seluar dah ada 3.
 
 pakai terus keesokkan harinya...hihihi

peace..... ;)

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…