Langkau ke kandungan utama

Bengkel Intensif/Pendidikan Autisme untuk Ibu Bapa

Assalamualaikum.....

Baru berkesempatan update blog. Semoga post ini dapat kita menambah ilmu terutama sekali buat ibu bapa/penjang yang mempunyai anak syurga seperti saya.

Permata Kursnia dari Jabatan Perdana Menteri telah memngadakan bengkel autisme jelajah malaysia buat kalangan pendidik2 dan ibu bapa. sayang berguna ok. kat bawah ni ada jadual di negeri2 anda, jika ada masa terluang pergi lah ye...


Ila join yang penang punya lah, minggu lepas. en papa pun pergi jugak. kalau nak ikut hati mak tok n tok wan nak bawa sekali sebab depa ni la yang bayak jaga Adam Amsyar dengan penuh kasih sayang.


Alhamdulillah bengkel berjalan dengan jayanya... hari pertama pegi sarapan kat luar dulu sebab tak dapat jadual lagi. area SPU bayak kedai makan sebab banyak melayu, so pilih ja kat mana nak makan. Bawah ni cerita begambar ya...

roti telur kuah daging + kopi o panas (tak mau bg susu bengkak sat ni, tapi tengahari perah jugak)

Mama & Papa.... papa kata "kita selpiaq dulu sementara tak ramai lagi" senyum la mama dengan muka pinggan..hahaha..



isi borang untuk si Abam kita...


bermula bengkel terus ke pengengalan kepada Autisme. Sebenarnya yang hadir ni kesemuanya ada anak autis dan 10% cikgu pendidikan khas. mula ja pengenalan ada video kids yang autis ni terus teringat kat Adam Amsyar... huhuhuhu nagis jab... ibu yang ada anak autis je yang paham perasan ini... kan...

Jelajah ini bagi saya untuk anak 1-6 tahun ok join. tapi yang atas pun boleh jugak... ada ibu bapa punyai anak yang umo belas2 pun join jugak. kita berkongsi pengalaman.


ceramah sepagi, petang ada aktiviti... sebenarnya tak cukup 2 hari ni. tapi apakan daya kan. kalau ada selalu pun tak pa... sebab autis kids sekarang makin ramai, ibu bapa juga perlu sokongan... kalau pun selalu pun tak pa, kami akan tetap join... insha Allah.....

ni salah satu contoh untuk ibu bapa buat kat rumah. main lekat2 prappp tu budak2 memang suka kan. so boleh la pilih TAJUK yang sesuai dengan anak2 kita.

hari ni la boleh tengok para bapa mengunting yer... yang syoknya en papa ni siap buat lekuk2 tanpa diminta...hahaha...gud job papa...


liminitkan yang kita gunting tadi, nanti senang nak lekatkan kat bord



ye mama pun nak jugak tunjuk buat keja... nampak kidal tapi itu tangan kanan yer..selfie camera kan..




ok, setakat ni dulu... nanti puan mama update lagi yer...

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…