Langkau ke kandungan utama

Ammar Rifqi ke Taska

Asalamualaikum...

1 Ogos 2016, Ammar masuk taska dekat dengan ofis mama (belakang ja). tujuan sebenar hantar Ammar nak bagi Ammar berkawan dengan orang sebab kat rumah maktok abam ja ada tu pun petang, tu pun tak berkawan mana sebab abam dengan cara abam la... sebab ke dua maktok pun dah tak larak nak jaga, kebetulan tokwan sakit kaki, untuk menringankan beban maktok mama bagi Ammar ke taska.

Persiapan pun buat kalut2 seminggu lagi nak masuk baru nak cari barang keperluan. upah orang buat cadar n sarung bantal, beli keperluan mandian ubatan n siap apa yang patut ja. papa cakap "adik macam nak masuk asrama aih" hihihi asrama la tu kan 8-5.




Day 1

Bagun pagi ada ek ek sikit. Ammar  memang sepanjang hidup dia kalo bagun tdo pagi, tak da sapa depan mata kompom teriak. bawa gi toilet cuci sikit2 basuh muka, tukar pakaian. pas tu naik keta dia tak rasa pelik apa pun sebab dia mayb bajet nak pegi jejalan...hihihihi...

see.... hensem boy mama dah siap, masa ni nak snap gambar utuk letak kat buku harian di taska.


hepi la kunun...

Sampai ja nak masuk taska dia rasa ok, bawa masuk dalam taska dah teriak, tapi cikgu pandai pujuk buka lagi didi n friends... mama pun apa lagi, cabut!!!!! sebeluam dia nampak...

ni pic penyelia taska bagi, dok main apa tah. rasanya time ni tengah buat2 geram sambil gengam tangan... 

time ambil balik nampak mama ok la ada rengek sikit. sempat berkenal2 cikgu kat situ sebab pagi tadi tak sempat. duduk ja kat mama sambil baring minum susu atas riba. balik sampai rumah lepas ambil abam kat rumah maktok dia nampak cam lali nak tdo, memang bagi susu botal ja habis, tapi bila letak dalam buaian mengelupur ja nak keluar tak mau tido dalam buai. so bercekang mata tak mau tido, tapi merengek ja ngantok.


Day 2 

Bagun pagi macam biasalah, tapi merengek ja nak kata cukup tdo, cukup la jg sepanjang malam. tapi hari ke 2 ni nak masuk lorong ke taska dah nagis tak mau masuk, bila jumpa cikgu n cikgu sua tangan mau ja p kat cikgu. time balik nampak mama terus nangis. cikgu cakap Ammar kalo baik ngan sorang cikgu, nak kat cikgu tu ja.... hai la sayang mama..... 

anak2 hensem mama yang baik...


Day 3
Bagun macam biasa tapi sepanjang pagi merengek. sampai kat lorong taska pun dah teriak ooiiii... sampai taska macam biasa jugak. mama tanya cikgu Ammar macam mana? cikgu kata Ammar ok mau dah join kawan2 main. tapi tak mau tdo kalau tak da cikgu kat sebelah. bab makan Ammar ok sangat sebab anak mama ni tak kesah bab makan, semua makan.

ni pic tdo cikgu hantar. tak tau la dia tido lama mana sebab kalau pagi dengan maktok tu boleh tido 2-3 jam.... semoga anak mama ok sementara nak biasa dengan keadaan kat taska ya sayang...

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…