Langkau ke kandungan utama

Berendoi Ammar Rifqi

Assalamualaikum....

Cerita 8 bulan lepas hari ni baru nak update kat blog... maaf yer, tapi saja nak share dengan korang gambar anak kedua ai berendui pada hari makciknya bertunang iaitu adik ai 2 last. si makcik bertunang tengahari, Ammar Rifqi berendoi petang. sebenarnya tupang kenduri ja, yang gran tu majlis tunang makcik yer. ahkak tumpang k....

Masa hari berendoi ni tengah pantang lagi, Ammar Rifqi baru unmur 19 hari, so mama pun mula kontrol duduk, pas tu tak boleh dok dah, minta lapik bantal la kat bontot..

mari kita layan cerita begambar yer...

Abam Adam Amsyar rasmi duduk dengan duapupu dia...

pelamin bertunang makcik, sebenarnya adik ai nak biasa ja, terajin mana pun tak tau nak buat macam ni, apa lagi terima dengan dada yang bidang la dia... hahaha... cantik, kalo aku pakai buat kawin.

ni ja pic yang ada kat ai nak tunjuk, my sis ni montel orangnya... kaya dengan pipi... hihihi... suka tengok makeup dia, nampak lain, macam ai bertunang dulu muka berubah jg...

ini makhandam pelamin kecil untuk si kecil ai... tq wa (sepupu mak ai tapi baya ai) hihihi...

cantik dia deco, buaian ni zam yang ai ambil masa wedding tu sponser. tq sangat zam...

ni tokndak ai, tapi masi kuat , sepatutnya ai kena panggil nenek tapi tokndak lagi sedap, jadi anak2 ai panggiil nenek la..

belove tokwan kena ngasuh sat, mama nak baring sebab sat ni nak kena duduk lama.

ni pelamin tumpangan Ammar Rifqi




abam cerita dok luar la. kenduri mama pun tak boleh nak buat apa la, pagar kena bukak, dia pun raya cina la...


pengantin baru nak naik pelamin


tesengeh, pas tu lama-lama sakit... hahaha...

aim hepi....

kena angkat jugak 3-4 kali dari buaian tu sebab dok ek ek cakap johor...

masa ni minta makngah snap gambar dia

bedung tu abis tekeluar sebab kalo tak bedung tak tdo la dalam tu...

tengok tu budak botak tu...


masa ni abam duduk ja papa cakap, lepas tu  larikkkkk

bersama ibu mertua yang letih tolong buat kuih...

#kazrulsfamily

keja dia susun air yassin....

kebetulan esok tu 11hb 10 besday ai ke 30 so abah buat kejutan!!!! tq abah...

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…