Langkau ke kandungan utama

Jejalan

Hari tu sempena cuti hari pekerja bawa anak-anak jejalan gi cameron. ini adalah tahap percubaan yer nak menguji kesabaran anak-anak (sebenarnya menguji mak pak) tahan ke tak berjalan jauh. 

Bagun pagi kul 4am masak utuk nak sarapan kat sana. wuhuuu awalkan. memula en papa nak betolak jam 430am, huhuhuhu awal sangat la pa oiii kul brapa nak masak? tak plan nak masak malam takut basi awal, jadinya kul 5am bertolak dari rumah. mama papa kena mandi siap2 sebab tak sanggup nak mandi kat sana... anak2 pun lap dengan air bawa dari rumah ja.

intan payung kecik tengah tdo. abam tak tdo sebab seronok masuk hway bajet nak p tempat best la tu...

alhamdulillah perjalanan berjalan dengan baik sangat.. memula nak p taman rekriasi tepi sekolah tu, pas tu dah sampai tgk2 dah roboh, nak buat lain kot. so pegi terus kat masjid belakang tu.

ada meja kerusi so makan dulu. masa nak tumpang kat masjid ni ada 3 keluarga singgah. selalunya kami sampai dalam kul 8am, kali ni lambat sebab bawa biasa je. kita makan dulu...... adik buat muka blur, hairan kot tgk tempat, sejuk pulak tu.

LOVE

ni je yang masak, milo panas tetap ada....

Tuan belog


didik lap gitu2 ja... sejuk.



 ok kita terus ke MARDI
teruja abam nampak stbry beso....

saja bagi dia pegang n tengok sendiri mcm mana stbry tu. geli plak dia...

dadih ni 1 RM2.50. memang super sedap, beli 8 bekas terus. kalo p camaron sila la beli, sy dari dulu kalo pegi mesti beli.

abam biasa la tak mau duduk lama sebab bukan tempat budak2 kan, sekali atas bukit dalam MARDI ada big bubbles, apa lagi memang fev dia la.

so papa sewa sebekas, seronok bukan main. mama ckp kat en papa tak pa la, sini dia seronok, bagi dia puas main.

main la nak.... autis memang suka bubbles k, tapi tak autis pun suka, tapi autis ni lagi terja benda bulat2 ni.

papa siap beli 1 set untuk main kat rumah sebab tau adam suka. 


cita pasal abam je, ammar pun boleh tahan, tak berapa mai duduk dalam stroller la nak dukung. huhuhu mama pu tak larat sangat. nasib dia ok, tapi lama2 ka..................

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


tu dia..... sebenarnya dia mengantuk tu. mama papa bagi abam puas main dulu.

sebelum balik begambar dulu, ni ja yang elok pun, adik ammar tebojeh pulak perut. tak pa la, kenangan... hahaha...

Tak turun banyak tempat pun, pas tu gi pasar malam, memang niat nak beli sarung tangan ni kat abam sebab dia memang suka. kat adik ammar pun beli jugak walopun tak paham apa benda ni.



beli ni kat pasar malam, tak sedap sebab coklat cair macam air.

nak pegi BOH dah tutup sebab masa sampai kul 4.30pm.


saja ja beli, mama pun tak beli apa kat mama.. hihihi...

balik jalan jem, yang baru nak naik pun banyak sangat... berakar la hampa nak tunggu. hujan n kabus tebal masa turun balik. kali ni kat camaron sejuk tak macam p 2 tahun lepas.

kesimpulan dari bercuti kali ni, caron bukan utuk kami. anak2 tak selesa tambah si abam tu. kebetulan mama batuk teruk, masa sampai atas tu adik ammar demam plak lagi tak selesa la dia.  tq en papa belanjar mama n anak2.

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…