Jejalan

Hari tu sempena cuti hari pekerja bawa anak-anak jejalan gi cameron. ini adalah tahap percubaan yer nak menguji kesabaran anak-anak (sebenarnya menguji mak pak) tahan ke tak berjalan jauh. 

Bagun pagi kul 4am masak utuk nak sarapan kat sana. wuhuuu awalkan. memula en papa nak betolak jam 430am, huhuhuhu awal sangat la pa oiii kul brapa nak masak? tak plan nak masak malam takut basi awal, jadinya kul 5am bertolak dari rumah. mama papa kena mandi siap2 sebab tak sanggup nak mandi kat sana... anak2 pun lap dengan air bawa dari rumah ja.

intan payung kecik tengah tdo. abam tak tdo sebab seronok masuk hway bajet nak p tempat best la tu...

alhamdulillah perjalanan berjalan dengan baik sangat.. memula nak p taman rekriasi tepi sekolah tu, pas tu dah sampai tgk2 dah roboh, nak buat lain kot. so pegi terus kat masjid belakang tu.

ada meja kerusi so makan dulu. masa nak tumpang kat masjid ni ada 3 keluarga singgah. selalunya kami sampai dalam kul 8am, kali ni lambat sebab bawa biasa je. kita makan dulu...... adik buat muka blur, hairan kot tgk tempat, sejuk pulak tu.

LOVE

ni je yang masak, milo panas tetap ada....

Tuan belog


didik lap gitu2 ja... sejuk.



 ok kita terus ke MARDI
teruja abam nampak stbry beso....

saja bagi dia pegang n tengok sendiri mcm mana stbry tu. geli plak dia...

dadih ni 1 RM2.50. memang super sedap, beli 8 bekas terus. kalo p camaron sila la beli, sy dari dulu kalo pegi mesti beli.

abam biasa la tak mau duduk lama sebab bukan tempat budak2 kan, sekali atas bukit dalam MARDI ada big bubbles, apa lagi memang fev dia la.

so papa sewa sebekas, seronok bukan main. mama ckp kat en papa tak pa la, sini dia seronok, bagi dia puas main.

main la nak.... autis memang suka bubbles k, tapi tak autis pun suka, tapi autis ni lagi terja benda bulat2 ni.

papa siap beli 1 set untuk main kat rumah sebab tau adam suka. 


cita pasal abam je, ammar pun boleh tahan, tak berapa mai duduk dalam stroller la nak dukung. huhuhu mama pu tak larat sangat. nasib dia ok, tapi lama2 ka..................

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


tu dia..... sebenarnya dia mengantuk tu. mama papa bagi abam puas main dulu.

sebelum balik begambar dulu, ni ja yang elok pun, adik ammar tebojeh pulak perut. tak pa la, kenangan... hahaha...

Tak turun banyak tempat pun, pas tu gi pasar malam, memang niat nak beli sarung tangan ni kat abam sebab dia memang suka. kat adik ammar pun beli jugak walopun tak paham apa benda ni.



beli ni kat pasar malam, tak sedap sebab coklat cair macam air.

nak pegi BOH dah tutup sebab masa sampai kul 4.30pm.


saja ja beli, mama pun tak beli apa kat mama.. hihihi...

balik jalan jem, yang baru nak naik pun banyak sangat... berakar la hampa nak tunggu. hujan n kabus tebal masa turun balik. kali ni kat camaron sejuk tak macam p 2 tahun lepas.

kesimpulan dari bercuti kali ni, caron bukan utuk kami. anak2 tak selesa tambah si abam tu. kebetulan mama batuk teruk, masa sampai atas tu adik ammar demam plak lagi tak selesa la dia.  tq en papa belanjar mama n anak2.