Langkau ke kandungan utama

Hari Ibu 2013

Assalamualaikum...

Ahad lepas en papa planing ajak mak-mak mai makan kat rumah. what???? ayo yo jenuh la.. nak masak apa nih.. sebab "saya seorang yang sangat tak pandai masak" tahap boleh boleh ja... so gi ekosave n pasar malam beli apa yang patut... malam betungkus lumus besiang apa yang perlu... nak buat makan tengahari ok, mesti kena banyak lauk... hantam je lah...

so the menu is.....
 
 sambal tumis udang + petai... skrip mak "selalu kalo mak buat selak cari udang, hari ni selak cari petai" kekeke... sepinggan aku letak udang, petai 1 ikat. ai pakai ai pakai resepi mak, letak serai n santan sikit. sikit je dalam 3sudu macam tu... (sehari sebelum call mak "mak, macam mana nak buat sambal tumis petai?"

 ni masakan mak.. apa nama tak tau tapi memang sedap + pedas. ada cili padi, bawang besar, bawang putih, belacan n air asam n ayam goreng... kalo time tak lalu makan, buat je yang ni kompom makan bertambah...

 ni ai masak jugak tau, masak lomak cili api versi negori... resepi khas dari buka resepi negeri sembilan... mertua cakap sedap tapi kurang pedas... kekeke.. mertua memang suka makan sangat pedas... ai letak dalam 16 biji cili padi, mertua said "letak banyak lagi" @_@

 cam biasa ada ayam n ikan goreng...

 yang ni pun resepi dari mak n dari bujang dulu memang fevret.. kacang bendi tumis kicap, dalam ni ada belacan jugak + bawang putih tumbuk.. so yumy....

en papa fevret n kite semua jugak... papadom.. kekeke
 
so petang sambik riada mak mak abah pun nak balik dah kita potong kek kecik dulu... from en papa.. tq yang..
 
 
 my luv mak mertua, ai, my luv mom
 
 eh, bila plak beranak kat papa nih... adoiii sesudah suap mak mak sekali mama pun dapat sebab anak sendiri lari tak mau suap, asyik suap diri sendiri ja... tqvm papa...

dan mama dok jadi tukang suap dia.... luv u sayang mama...

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…