Langkau ke kandungan utama

Tips








15 Best Diet Tips Ever

No. 1: Drink plenty of water or other calorie-free beverages
No. 2: Think about what you can add to your diet, not what you should take away
No. 3: Consider whether you're really hungry
No. 4: Be choosy about nighttime snacks
No. 5: Enjoy your favorite foods.
No. 6: Enjoy your treats away from home
No. 7: Eat several mini-meals during the day
No. 8: Eat protein at every meal
No. 9: Spice it up
No. 10: Stock your kitchen with healthy convenience foods
No. 11: Order childrenas portions at restaurants
No. 12: Eat foods in season
No. 13: Swap a cup of pasta for a cup of vegetables
No. 14: Use non-food alternatives to cope with stress
No. 15: Be physically active

Heart Disease: Heart-Healthy Diet

A heart healthy diet begins by paying close attention to what you eat. You can reduce your chance of developing atherosclerosis, the blocked arteries that cause heart disease with a heart healthy diet. If the artery-clogging process has already begun, you can slow the rate at which it progresses.

Feed Your Heart Well

Feeding your heart well is a powerful way to reduce or even eliminate some
risk factors. Adopting a heart-healthy nutrition strategy can help reduce total and LDL cholesterol (the "bad" cholesterol), lower blood pressure, lower blood sugars, and reduce body weight. While most dietary plans just tell you what you CAN'T eat, the most powerful nutrition strategy helps you focus on what you CAN eat. In fact, heart disease research has shown that adding heart-saving foods is just as important as cutting back on others.
Here are nine nutrition strategies to reduce your risk:


1. Eat more fish. Fish is a good source of protein and other nutrients. It also contains omega-3 fatty acids, which may help reduce the risk of heart disease and stroke. The American Heart Association recommends two servings a week of omega-3 fatty acid-rich fish like salmon.

2. Eat more vegetables, fruits, whole grains, and beans. These beautiful and delicious wonders of nature may be one of the most powerful strategies in fighting heart disease.

3. Choose fat calories wisely. Keep these goals in mind.

4. Limit total fat grams.

5. Eat a bare minimum of saturated fats and trans fats (for example, fats found in butter, hard margarine, salad dressing, fried foods, snack foods, sweets, and desserts).

6. When you use added fat, use fats high in monounsaturated or polyunsaturated fats (for example, fats found in canola, olive, and peanut oil).

7. Eat a variety -- and just the right amount -- of protein foods. Commonly eaten high-fat protein foods (meat, dairy products) are among the main culprits in increasing heart disease risk. Reduce this nutritional risk factor by balancing animal, fish, and vegetable sources of protein and choosing the leanest protein sources.

8. Limit cholesterol consumption. Limiting dietary cholesterol has an added bonus: You'll also cut out saturated fat, as cholesterol and saturated fat are usually found in the same foods. Get energy by eating complex carbohydrates (whole-wheat pasta, sweet potatoes, whole-grain breads) and limit simple carbohydrates (regular soft drinks, sugar, sweets). The American Heart Association says it is OK to have an egg a day if your cholesterol is normal. When it comes to lowering blood
cholesterol levels, limiting saturated fats is more important than dietary cholesterol intake. The recommendation is not to exceed 300 milligrams of dietary cholesterol each day

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…